Gazdaság

KPMG: boldogok a magyar exportőrök

euró (Array)
euró (Array)

Kijött a KPMG negyedik európai vállalkozói felmérése. Ebben magyar családi vállalkozásokat is kérdeztek arról, milyennek látják jelenlegi helyzetüket, jövőbeli kilátásaikat, és melyek az őket érő legfőbb kihívások.

A főbb megállapítások:

  • Magyarországon leginkább az exportra termelők derűlátóak
  • A családi vállalkozások többsége optimista a jövőt illetően
  • A növekvő verseny és a képzett munkaerő megtartásával kapcsolatos nehézségek miatt ugyanakkor aggódnak
  • Számos családi vállalkozás tervez stratégiai változást a következő 12 hónapban

A családi vállalkozások többsége optimista

A családi vállalkozások továbbra is jelentős gazdasági szereppel bírnak – derül ki a felmérésből. Az Európai Unión belül több, mint 14 millió családi vállalkozást tartanak nyilván, foglalkoztatottjaik száma pedig meghaladja a 60 millió főt, ami az összes foglalkoztatott 40-50 százalékát jelenti.

Nehézséget okozhat a képzett munkaerő megtartása

A családi vállalkozások számára jelenleg a növekvő verseny jelenti a legnagyobb kihívást (37 százalékuk szerint). Nem meglepő, hogy a jól képzett munkaerőért folytatott verseny folyamatosan nőtt az elmúlt két évben, hiszen ez a jövőbeli siker kulcsa. A megkérdezettek 33 százaléka aggódik amiatt, hogy képes lesz-e versenyben maradni, illetve kiválasztani és megtartani a jól képzett munkaerőt.

Az első (két évvel ezelőtti) felméréshez képest jelentős változás, hogy a jól képzett munkaerőért való versengés akkor még nem szerepelt az öt legnagyobb kihívás között. Ez figyelmeztetés lehet a családi vállalkozások számára, a verseny ugyanis korlátozhatja jövőbeli lehetőségeiket. A hazai családi vállalkozások esetében az európai átlagnál nagyobb probléma a szakképzett munkaerő megtartása, tekintettel a jelentős számú külföldön dolgozó, vagy külföldi munkavállalást tervező munkavállalóra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik