Gazdaság

Felpörgött a műszaki cikkek eladása

hutoszekreny(210x140).jpg (Array)
hutoszekreny(210x140).jpg (Array)

Az okostelefon a hűtő- és a szárítógép volt a legkelendőbb. Az idei első negyedévben jelentősen nőtt a műszaki termékek piaca a GfK kutatása szerint. 

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 első negyedévében 11,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, a növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és a háztartási nagygépek eladása adta – közölte a GfK Hungária Piackutató kedden az MTI-vel.

A slágertermékek

A tájékoztatás szerint a háztartási nagygép-eladások 23,1 százalékos bővüléséhez a támogatott hűtőgépcsere program is hozzájárult, a hűtők és a fagyasztók értékesítése jelentősen meghaladta az előző év első negyedévit. Ebben a szektorban ugyanakkor a szárítógépek a slágertermékek, ezek értékesítése érte el a legnagyobb növekedést. A nagygép-piac teljes értéke 18,6 milliárd forint volt az első negyedévben – áll a közleményben.

A telekommunikációs termékek eladása 22,1 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, 39,3 milliárd forintot ért el. A növekedés kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, értékben az összes eladott telefonkészülék 95 százaléka volt ilyen eszköz – közölte a GfK.

Ezekből a termékekből is több fogyott

Az adatok alapján a háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékkal nőtt, értéke 7 milliárd forint volt. E kategórián belül a kávéfőzők és a szájápolási termékek a legnépszerűbbek, ezek eladása kétszámjegyű bővülést mutatott. Csökkent ugyanakkor például a kenyérpirítók, a vízforralók és a vasalók eladása, míg a porszívóké minimálisan emelkedett.

A szórakoztató-elektronikai piac 2,2 százalékkal nőtt, az eladások értéke 16 milliárd forint volt. A piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, ugyanakkor a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen, minden ötödik értékesített televíziókészülék 46 collos vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik.
A IT termékek értékesítése 1,3 százalékkal nőtt, 27,3 milliárd forintot tett ki az első negyedévben. A szektor bővülését elsősorban a tabletek adják.

A GfK adatai szerint a fotótermékek összforgalma 6 százalékkal, 1,8 milliárd forintra csökkent.
Az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása 3 százalékkal emelkedett, értéke 7 milliárd forint volt. A nyomtatók és multifunkciós berendezések iránti kereslet közepes mértékben nőtt, míg a festékek és tonerek forgalma kismértékben visszaesett – közölte a piackutató.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik