Gazdaság

Leállított autópálya-építés: Brüsszel cáfolja Lázárt

lazar-janos(650x433).jpg (lázár jános)
lazar-janos(650x433).jpg (lázár jános)

Lázár János korábban azt mondta: kartellgyanút talált az EU az M4-es autópályánál, ezért állították le az építkezést. Az Európai Bizottság azonban nem vizsgálta az ügyet.

Ahogyan korábban megírtuk: egyszerre két miniszter, Lázár János, a Miniszterelnökség feje és Seszták Miklós közlekedésért felelős miniszter állíttatta le az M1-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését. Akkor azt mondták: az ok az Európai Bizottság által felvetett gyanú, miszerint a kivitelező cégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal.

A 444.hu megkérdezte az Európai Bizottságot, valóban megállapították-e a gyanút. Sophie Dupin de Saint Cyr, a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a következőt válaszolta: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg.” (Szó szerint ezt írta: The tendering procedure was not questioned.) Ebből következik, hogy kartellgyanút sem állapíthattak meg – írja a portál.
Emlékeztetnek: már a bejelentéskor gyanús volt a történet, hiszen erre az útszakaszra hiába kért a magyar kormány EU-s pénzt, Brüsszel nem adott.

A 138 milliárd forintos projekt finanszírozására remélt 110 milliárd forintnyi uniós forráshoz biztosan nem jut hozzá az ország – írja a vg.hu cikkében. Március 26-án derült ki: az Európai Bizottság a kormány 2013 végén benyújtott, támogatásra vonatkozó igényét soha nem fogadta el, mivel túlárazottnak tartotta a projektet. A brüsszeli nyilatkozat nem szól kartellgyanúról, ahogyan korábban megírtuk: Brüsszel szerint a kilométerenkénti négymilliárd forintos ár kartellgyanút vet fel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik