Gazdaság

A Magyar Telekom ismét átvághatja a fogyasztóit

Magyar Telekom (Magyar Telekom)
Magyar Telekom (Magyar Telekom)

A Magyar Telekom február 1-től ismét csökkentette a lakossági földgázszolgáltatása után járó kedvezményeket. Akik csak mostanában fizettek elő a szolgáltatásra, emiatt elesnek a beígért éves megtakarítástól. 

Idén januárban levelet kaptak a Magyar Telekom lakossági ügyfelei, hogy a földgázszolgáltatás kedvezménye ismét csökken számukra. Azt írták, hogy februártól az Energia Start kedvezménye 2 százalékra, az Energia Extráé 3 százalékra csökken. A Magyar Telekom 2010-től értékesít áram- és földgázszolgáltatást – az egyetemes árhoz igazodó áram- és gázdíjból számított kedvezménnyel – mindazok részére, akik előfizetői valamely T-Home szolgáltatásnak.

Az induláskor a cég úgy hirdette a szolgáltatást, hogy 5 és 8 százalék kedvezményt adnak ügyfeleiknek a gáz és áram árából. Később az 5 százalékot levitték 3-ra, a 8 százalékot 5-re. Most ezt ismét csökkentették 2, illetve 3 százalékra. Utóbbi felvetheti a tisztességtelen piaci magatartás gyanúját, hiszen azok az ügyfelek, akik a korábbi kedvezmények hatására mondjuk csak 1-3 hónapja fizettek elő a földgázszolgáltatásra, nem tudják érvényesíteni az MT által beígért éves megtakarítást. A Magyar Telekomnál nem ez lenne az első eset, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnának a lakossági földgázszolgáltatásuk kapcsán.

A Gazdasági Versenyhivatal 2013-ban már megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes áron elérhető földgázszolgáltatása népszerűsítése során, amikor a Magyar Telekom 5 százalékról 3-ra, illetve 8 százalékról 5 százalékra vitte le a gázkedvezményeket. A GVH novemberi határozatában kiemelte: a kedvezmények változása következtében a fogyasztók a várhatónál rövidebb ideig, illetve kisebb mértékben juthattak hozzá a korábban hosszabb ideje népszerűsített kedvezményekhez.

A GVH sajtószóvivője úgy tájékoztatta a Hír24-et, hogy a Magyar Telekom mostani, februári változtatásával kapcsolatban még nem érkezett panasz a versenyhivatalhoz. “A bírság mértékét fogyasztóvédelmi ügyekben a cég teljes marketingköltséghez képest szabja ki a hivatal. Súlyosító tényező lehet például a visszaesés, és az, hogy a cég megtévesztő reklámjait sokáig, széles körben láthatták a fogyasztók” – mondta lapunknak Basa Andrea, a GVH sajtószóvivője.

A Magyar Telekom nemcsak a lakosságnak szolgáltat kedvezményesen energiát, hanem többek között önkormányzatoknak, főiskoláknak, a Magyar Tudományos Akadémiának. Őket nem érinti a kedvezmények csökkenése – mondta a cég sajtóosztálya lapunknak. Egyébiránt a feltett részletes kérdéseinkre szűkszavúan csak ennyit reagáltak: “A Magyar Telekom ezután is fenntartja a mindenkori egyetemes – a rezsicsökkentéseket is tartalmazó – szolgáltatói díjakhoz képest is alacsonyabb árat, így megtakarítást eredményező kedvezményeit, és ezzel továbbra is hozzájárul a háztartások kiadásainak mérsékléséhez”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik