Gazdaság

30 milliós bírságot osztott a GVH a “fiatalító” krémért

penz(210x140).jpg (pénz)
penz(210x140).jpg (pénz)

Megtévesztő volt a MaxiLift kozmetikum reklámja, amely többévnyi fiatalodást okozó ránctalanítást ígért.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Euro Telemarketing s.r.o Maxilift és a Stem Cell Therapy termékei az állítások valóságtartalmát nem tudta igazolni, továbbá a vállalkozás megtévesztő árkommunikációt is folytatott. A jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Nem volt megfelelő klinikai vizsgálat

A termékek reklámjaiban számos alkalommal megjelentek a „Most csak”, a „most” kifejezések, erősítve az érdeklődő fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhető el kedvezményes áron.

A versenyhivatal megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o kutatási anyagai nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a vizsgált hirdetésekben közzétett központi üzenetek valóságát alátámasszák.

A kedvezményes ár volt az alapár

Emellett a megjelenített eredeti alapáron a termékek nem kerültek értékesítésre, így a fogyasztó a hirdetett kedvezményt valójában nem érte el, hiszen a kedvezményes ár volt a termék alapára.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. Ráadásul a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült (a rádióreklámok kivételével), és a jogsértéssel érintett termék bizalmi jellegű.

A fentieken túl a GVH Versenytanácsa a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik