Gazdaság

A Central Médiacsoport eladta tévécsatornáit

A Central Médiacsoport eladta a Story4 és a Story5 csatornát tartalmazó televíziós üzletágát a Project029 Kft.-nek – derül ki a cég közleményéből.

A Sanoma Digital Media Zrt. – Story4 és Story5 csatornáival a televíziós piacon mintegy 3 százalékos közönségaránnyal rendelkezik. A Central Médiacsoport Zrt. és a Project029 Kft. csütörtökön lezárta a Sanoma Digital Media Zrt. többségi tulajdonát képező részvénycsomag eladását. A Central Médiacsoport a vállalat 67,4 százalékát birtokolta.

Illeszkedik a stratégiába

„A Central Médiacsoport nem titkolt szándéka, hogy fókuszáltan erősítse nyomtatott és digitális tartalmi portfólióját, erőforrásait hatékonyan használja fel. A televíziós üzletág eladása illeszkedik abba a stratégiába, melyet a vállalat megvásárlását követően júliusban kijelöltünk.”- mondta Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója.

TESZTELJEN ÉS NYERJEN!

A többségi tulajdont megszerző Project029 Kft. az elmúlt évek során jelentős tapasztalatot szerzett bevezetett márkák gondozásában. A társaság jegyzi a világ vezető informatikai kiadójának, az IDG-nek online és nyomtatott termékeit is.
„A Central Médiacsoport tv-csatornáinak megvásárlása lehetőséget nyit számunka, hogy megvalósítsuk multiplatform-stratégiánkat. A STORY4 idén közel 36 százalékkal növelte közönségarányát, jövőre pedig a STORY5 fejlesztésén a sor, amelynek érdekében stratégiai megállapodást kötöttünk a világ vezető telenovella-gyártójával, a Televisával. Emellett kifejezett célunk, hogy televíziós portfóliónkat bővítsük. Mostantól társaságunk képviseli az amerikai Scripps Network csatornáit, a Travel Channelt, a Magyarországon most bevezetendő Food Networköt és Fine Livinget, ahogy korábbi megállapodás szerint az SPI FilmBox csatornáit is.” – foglalta össze Virágh Márton, a Project029 Kft. ügyvezető igazgatója.

Változik a név is

A STORY4 és a STORY5 megvásárlásával a Project029-csoport árbevétele, kiegészülve az e-commerce és a tradicionális kereskedelmi tevékenységekkel, meghaladja a 8 milliárd forintot.

A Sanoma Digital Media Zrt. neve is megváltozik, Digital Media and Communications Zrt. néven működik tovább, melynek operatív vezetője továbbra is Borsány-Gyenes András lesz. Pintye László, a Sanoma Digital Media Zrt. eddigi vezérigazgatója, a jövőben kizárólag a Central Médiacsoport magazin üzletágigazgatójaként folytatja munkáját.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik