Gazdaság

Váratlanul nagyot kaszált a Facebook

Még mindig megállíthatatlanul növekszik a Facebook: a profit 237 százalékkal nőtt egy év alatt, de a felhasználók tábora is tovább bővült.

A Facebook már régóta feszegeti azt a kérdést, hogy hol a határ. Úgy tűnik, egyelőre még tart a sikersztori, hiába jósolták már elemzők a Facebook-lufi közeli kipukkadását. A világ legnagyobb közösségi oldalának nyeresége az idei második negyedévben ugyanis 237 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, elérve a 791 millió dollárt. A bevétele 61 százalékkal ugrott meg és 2,91 milliárd dollárra gyarapodott.

A mobilok húzzák a bevételt

A növekedés minden elemzői várakozást felülmúlt: a Reuters elemzői konszenzusa is csak 2,8 milliárd dollárra számított. A bevétel már a kilencedik egymást követő negyedévben lett több a vártnál, ebben nagy szerepet játszik a jó reklámértékesítés.
 A Facebook reklámbevételeinek 62 százaléka már mobileszközökről származik. Az eMarketer piackutató szerint a táblagépek és okostelefonok hirdetési piaca az Egyesült Államokban az idén fontosabb lesz, mint az újságoké, a hetilapoké és a rádióké.


Nem örül a Google

Amerikában a mobileszközök reklámpiacának értékét 17,7 milliárd dollár körülire becsüli az eMarketer, ebből 2014 végére a Facebooknak már 18 százalékos piaci részesedése lehet, két éve még csak 9 százalék volt. A piacvezető Google részesedése 49,8 százalékról 39,8 százalékra csökken decemberre.


A Facebook részvényesei annak is örülhetnek, hogy a közösségi oldalnak még mindig nő a felhasználói köre. A második negyedévben 1,32 milliárd ember legalább havonta egyszer bejelentkezett a Facebook-oldalára, ami 14 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az oldalt napi rendszerességgel látogatók száma 802 millióról 829 millióra nőtt júniusra.


Az innováció még nem megy

Ahol gyengén teljesít a Facebook, az az innováció. Több saját készítésű applikációt is gyártott mobileszközökre (Poke, Paper, Slingshot), de ezeket nem fogadták kitörő örömmel a felhasználók. A Facebook sikeresnek tartja Messenger applikációját, de mivel ez a mobileszközökön kötelező a Facebook üzenetek küldéséhez, ezért nem számít mérvadónak.


Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint jó negyedévük volt, de még nagyon sok lehetőség van a növekedésre. A vállalat negyedéves jelentésének ismertetése után a Facebook részvényárfolyama történelmi csúcsra, 75 dollárra nőtt a tőzsdén kívüli forgalomban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik