Gazdaság

15 milliós bírság pezsgőreklámért

pezsgő újév (újév, pezsgő, szilveszter, )
pezsgő újév (újév, pezsgő, szilveszter, )

Úgy hirdették, mintha orosz lenne, vagy legalábbis orosz alapanyagokból készült volna az ital, pedig teljesen magyar.

A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. megtévesztette a fogyasztókat a “Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők népszerűsítése során, és ezért 15 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – közölte a versenyhatóság hétfőn.

A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott “Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz. Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a termék orosz pezsgő, mivel az Magyarországon, magyar alapanyagból készült, így a gyártó megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH megtiltotta a cégnek, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott “Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek.

A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik