Gazdaság
call center (call center)

Kamu a PSZÁF-biztos call-center, ne dőljön be!

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2013. 09. 03. 07:00

Call-center szolgáltatást ajánl biztosításközvetítőknek a törvényre hivatkozva egy cég. Megemlítik azt is, hogy ennek híján bírságolhat a PSZÁF. Csak egy a bökkenő: ők sem jól ismerik a törvényt.

Helyreigazítás

Lapunk 2013. szeptember 3-i számában „Kamu a PSZÁF biztos call center, ne dőljön be!” címmel megjelent írásunkban valótlanul híreszteltük- a PSZÁF téves tájékoztatása nyomán – , hogy független biztosításközvetítők ne szervezhetnék ki a kötelezően fenntartandó telefonos ügyfélszolgálatot, s így az ilyen szolgáltatást részükre felajánló Lépéselőny Kft. nem törvénynek megfelelő, „PSZÁF biztos” megoldást nyújtja ügyfeleinek.

Alaposan megijedt egy független biztosításközvetítéssel foglalkozó mikrovállalkozó. A Lépéselőny kereste meg e-mailen, call-center szolgáltatását ajánlotta neki. Azt is megemlítették, hogy a PSZÁF rendelete szerint kötelező a biztosításközvetítőknek telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani. S a nyomaték kedvéért hozzátették, ennek híján bírságol is a pénzügyi felügyelet, s egy átlagos bírság 225 ezer forint is lehet. A Lépéselőny állítása szerint ők PSZÁF-biztos megoldást kínálnak.

Tele lett a vállalkozó nadrágja, mert neki nincs call-centere, nem is tudott róla, hogy kellene legyen.

A vonatkozó törvény egyébként valóban azt írja elő, hogy telefonos ügyfélszolgálatot kellene fenntartani, olyat, amihez hangrögzítési lehetőség is van. Mi ez, ha nem call-center? Az is tény, hogy a hét legalább egy napján reggel nyolctól este nyolcig kell hogy rendelkezésre álljon a telefonos ügyfélszolgálat.

A biztonság kedvéért azért rákérdeztünk a PSZÁF-nál is a dologra. Megerősítették, a biztosítási törvény (Bit) érdemi panaszkezelést ír elő, aminek része a telefonos ügyfélszolgálat is. És valóban bírságolnak, ha ez nem teljesül a biztosításközvetítőnél.

Azonban azt is hozzátették, hogy a  Bit (a 6. számú melléklet) kifejezetten tiltja, hogy az ügyfélszolgálati tevékenységet a biztosításközvetítők kiszervezzék és ne maguk végezzék. Ebből következik, hogy az ezzel ellentétes üzleti ajánlat elfogadásával (és alkalmazásával) a biztosításközvetítő megsértené a törvényt, ami szintén felügyeleti szankcióval járhatna – szögezték le.

Megkérdeztük a Lépéselőny ügyvezető igazgatóját, Németh Zoltánt, hogy a 6. számú melléklet ismeretében teszik-e meg ajánlatukat. Azt válaszolta: „Tudomásom szerint a törvénynek megfelelően járunk el.”

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.