Gazdaság

40 milliós büntetés az óriási átverésért

turisták (turisták, )
turisták (turisták, )

A versenyhivatal kimondta, hogy a Holiday Club 2009-2010-ben tisztességtelenül kereskedett az üdülési jogokkal, mert valótlan információkkal nyerte meg magának ügyfeleit.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. (korábbi nevén: Holiday Club Hungary Üdülésszervező Kft.) tisztességtelenül járt el ügyfeleivel, ezért 40 milliós büntetést szabott ki.

A vállalkozás termékbemutatókon értékesítette az üdülőingatlanok használati jogát. Az értékesítés során azonnali, csak az adott napra érvényes kedvezményeket kínált fel, ezzel a fogyasztókat azonnali döntésre, a szerződés azonnali megkötésére késztette. A vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a közölt listaárak, amelyekhez a fogyasztók az általuk kialkudott árat viszonyíthatták, ténylegesen sosem érvényesültek. Így az ígért, illetve elért árkedvezmény mértéke is megtévesztő volt.

A vállalkozás emellett azon fogyasztóknak, akik korábbi üdülési joguktól szerettek volna megválni, szóban értékesítési ígéretet tett. Feltéve, hogy értékesebbre cserélik már meglévő üdülési jogukat vagy vásárolnak egy újabb üdülőhasználati jogot. A továbbértékesítésre garanciát azonban írásban nem vállalt, csak azt, hogy az eladásra kínált üdülési jogot pár hónapig reklámozza a weboldalán. A fogyasztók így valótlan információk alapján döntöttek új vagy újabb üdülőhasználati szerződés megkötése mellett. S közben az esetek többségében a korábbi üdülési jog eladásából sem lett semmi.

A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már követett el hasonló jogsértést. Az is a magasabb bírság mellett szólt, hogy több jogsértést is megállapítottak. S hogy hosszú ideig álltak fent a jogsértések, illetve hogy az üdülési jog értékesítésével jelentős előnyt ért el a vállalkozás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik