Gazdaság

Europe’s 500 magyaroknak is

A magyarországi fejlődő kis- és középvállalkozások számára is megnyílik a nevezés lehetősége az idei évtől az Europe’s 500 – Entrepreneurs for Growth nevű páneurópai nonprofit tagsági és hálószervezet rangos listájára. „Az idén tízéves szervezet tevékenységének fókuszában a fejlődő vállalkozások propagálása áll” – mondja Imre Loránd Balázs, a Próbakő Kommunikáció munkatársa.

Magyarországról eddig nem volt jelentkező, hiszen a részvételt most először propagálják nálunk. A nevezés végső határideje 2006. július 12. Idén a győztesek kihirdetése a bécsi Hofburgban rendezett gála keretében lesz november 25-én.

Kisebbek és nagyobbak

Az összehasonlító számítást David Birch amerikai közgazdász képletével végzik el. Ebben a profit- és a létszámnövekmény a két legfontosabb mutató. A valós és az abszolút munkanövekmény kombinálása teszi lehetővé, hogy kisebb és nagyobb vállalatok egymással versenghessenek.

Az Europe’s 500 – Entrepreneurs for Growth tagsága több mint 2000 fejlődő vállalkozást tömörít magába Európában. A 2005-ös listára felkerült kis- és középvállalkozások az elbírálás alapjául szolgáló hároméves referenciaperiódus alatt összesen mintegy 130 ezer új munkahelyet teremtettek, és évi átlagos 14 százalékos emelkedéssel 28,8 milliárd euróval növelték bevételüket. „A Europes’s 500-lista megmutatta, hogy egy vállalat sikeres fejlődése nem elsősorban az adott iparágon, hanem az olyan vállalkozói szellemen múlik, amely elébe áll a kihívásoknak, megragadja a lehetőséget, nem fél a kockázattól, és kellőképpen motiválja az alkalmazottakat” – mondta Martin Schoeller, a Europe’s 500 – Entrepreneurs for Growth elnöke a 2005-ös díjátadó gálán Barcelonában, tavaly novemberben.

Feltételek és előnyök

Az egyetlen független páneurópai listára való nevezés minden iparágra kiterjed, ingyenes, és számos előnnyel jár. Idén az EU 25 tagállamából, továbbá Svájcból, Norvégiából és Izlandról is pályázhatnak mindazok a sikeres vállalkozások, melyeket legalább 3 éve bejegyeztek, valamint a hároméves referenciaperiódus elején (2003. január) maximum 5000 embert foglalkoztattak, illetve foglalkoztatottjaik száma a referenciaperiódus végén (2005. december) elérte az 50 főt.

Miért is érdemes felkerülni a listára? A listás vállalatok használhatják a Europe’s 500 védjegyét reklámanyagaikban, szórólapon, marketingeszközökön. Általában gyakoribb sajtómegjelenésről, ebből fakadó növekvő eladásokról, valamint új üzleti lehetőségekről számolnak be.

Sokan támogatják

A lista főszponzora a KPMG és a Microsoft. A KPMG hazai irodájának marketing- és kommunikációs vezetője, Dintsér Andrea azt mondja, a tanácsadó cég európai menedzsmentje döntött a projekt támogatásáról, mivel stratégiai céljuk a középvállalati ügyfélkör bővítése. Támogatásuk részben szponzorációt, részben a szervezés támogatását jelenti. A projekt iránt érdeklődő cégeket segítik a pályázat elkészítésében is. A listára felkerült vállalatokkal közvetlenül is felveszik a kapcsolatot, hogy felmérjék, miben támogathatják hatékony működésüket.

„A Microsoft örömmel állt a kezdeményezés mögé támogatóként, hiszen a kis- és középvállalatok a gazdaság növekedésének motorjai – mondta Szűcs Julianna, a Microsoft Magyarország pr-menedzsere. – A Microsoft irodai szoftvereivel, integrált vállalatirányítási alkalmazásaival és a nemrég bemutatott People Ready üzletfilozófiájával hagyományosan nagy súlyt helyez e szektorra.”

A helyi támogató szervezetek között megtalálható az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), továbbá a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) is. A lista magyarországi médiatámogatója az Üzlet & Siker.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik