A taxiszolgáltatás jelenleg szabályozatlan Ferihegyen, ezért annak színvonala nem megfelelő. „A legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezik hozzánk. Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan.” – Mondta Chris Woodruff, a Budapest Airport vezérigazgatója.
A Budapest Airport vezetése e helyzeten kíván változtatni, ezért korábban, a javasolt változásokat megelőzően többször egyeztetett a taxiszolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.
Egy társaság lesz a nyerő
A Budapest Airport egy nyílt pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utasfelvételre.
A pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez számos feltételnek kell megfelelni: érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flottamérettel kell rendelkezni; hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind pedig annak alkalmazottait.
A pályázat győztesével olyan szerződést ír a Budapest Airport, mely többek között garantálja az utasbarát szolgáltatást, az előírt színvonalú tiszta és biztonságos járműveket, a nem dohányzó gépkocsivezetőket, akik elegáns öltözetben dolgoznak, és legalább alapfokon beszélnek egy idegen nyelvet, valamint a rögzített, átlátható és könnyen érthető díjtáblázatot, mely a viteldíjat a város különböző övezetei szerint állapítja meg.
Nyárra meglesz a győztes
A pályázatot várhatóan áprilisban írja ki a Budapest Airport, győztest júniusban hirdetnek. A hatályos jogszabályoknak megfelelő új rendszer várhatóan júliustól lép életbe, és három évig marad érvényben.
A Budapest Airport ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a terminálok előtt: kulturált taxi-parkolóhelyet alakít ki, és a gépkocsivezetők részére jobb szociális infrastrukturális feltételeket teremt.