Két fő napirendi pontot tárgyaltak a MÁV Rt-nél. Az első a szervezeti és működési szabályzat (szmsz) módosítása, amelyre a vasúttársaság élén történő változások miatt van szükség. Az szmsz tervezett módosításait a társaság a tulajdonos elé tárja. Arról nincs a lapnak értesülése, hogy napirendre került volna azon hat felső vezető elbocsátásának kérdése, akik távozását még Kóka János jelezte előre.
Az ülés másik fő témája az elővárosi motorvonatok vásárlásának finanszírozása volt. Ismert, hogy az erre kiírt pályázatot a svájci Stadler Bussnang nyerte meg, ugyanakkor még nem dőlt el, mely bankok adnak hitelt a vásárláshoz.
A MÁV Rt. csak akkor hívhatja le a vonatok kifizetésére szánt összeg első részét a hitelező banktól, amikor a járművek szerkezetkészek. Ennek alapján egyelőre nyitott, hogy ki finanszírozza a gyártás azon részét, amely a szerkezetkész állapot eléréséig tart. A MÁV igazgatósága és felügyelőbizottsága hétfőn megfogalmazta a finanszírozással kapcsolatos véleményét, amelyet továbbít az alapítónak, mert a kérdésben utóbbi dönt.