Biciklitulajdonlásban Magyarország nem marad el az európai átlagtól: a háztartások 80 százaléka rendelkezik legalább egy kerékpárral, és minden második háztartásban van legalább kettő, de jóval ritkábban használjuk őket, mint például a németek. Németországban átlagosan háromévente vesznek új biciklit, szemben a hazai körülbelül tíz éves élettartammal, de még így is évi 280 ezer felnőtt és 70 ezer gyermekbiciklit vásárolnak évente a magyarok.
Az ázsiai gyártók forgalma a vásárlási kedv csökkenésével csaknem 40 százalékot mutatott, mivel tőlük nagy mennyiségű, gyenge minőségű terméket szállítottak az unióba. Idén az EU a kínai és vietnami biciklikre magasabb vámtarifát vezetett be a nyár közepén, és csak a több, mint 40 százalékban nem ázsiai eredetű kerékpárok kerülhetnek ki a szabályozás alól. A rendelet nagyban kedvezett az uniós gyártóknak, és Csehország és Olaszország a jobb minőséget előállító kínai gyárak komoly beszállítói lettek.
Magyarországon egy elfogadható minőségű bicikli ára 50-60 ezer forint körül kezdődik, de lehet kapni itthon gyártott, csúcskategóriának számító hegyi kerékpárt (mountain bike) 270 ezer forintért, és versenybiciklit 350 ezerért. A külföldről származó termékek ennél is többe kerülhetnek, például az amerikai márkanév alatt futó Kínában gyártott Giant ára a 600-800 ezer forintot is elérheti, de ha valaki Tour de France-os presztízs-biciklire vágyik, azt is vásárolhat, extrák nélkül, több, mint egymillió forintért.
Neuzer András, a magyarországi legnagyobb kerékpárgyártó cég elnöke szerint a dömpingvám a hazai gyártóknak is kedvez, mert egyre többen jönnek rá, hogy a hipermarketekben 20 ezer forint körüli összegért vásárolható ázsiai importtermékek mennyire gyenge minőségűek.