Gazdaság

Egyre több az új bankkártya-program

A co-branded, illetve affinity kártyák piaca dinamikusan bővül Európában. A magyar piacon is nő az ilyen típusú plasztikok súlya, az újonnan indított programok száma pedig nagyjából kétszeresére emelkedett – írja a Világgazdaság.

Dinamikusan növekszik a co-branded, illetve affinity típusú bankkártyák száma Európában. A második negyedévben 14 millió ilyen típusú plasztiklap volt forgalomban a kontinensen – hangzott el a MasterCard International kártyatársaság Budapesten megrendezett konferenciáján. Az elhangzottak szerint a kártyatársaság által kibocsátott hitelkártyák közül minden nyolcadik ebbe a körbe tartozik, a jelenleg is futó MasterCard co-branded kártyaprogramok száma pedig meghaladja a 2500-at Európában.

Az egyéb kártyaszegmensekkel összehasonlítva a co-branded- szektor kiemelkedően teljesít. Míg például a tranzakciók volumene a MasterCard prémium kártyáknál 17 százalékkal, a standard változatoknál pedig hozzávetőlegesen a tizedével emelkedett az előző év azonos időszakához képest, addig az affinity, illetve co-branded plasztikoknál a bővülés közelítette a 30 százalékot. Hasonló a helyzet a kibocsátott bankkártyák számát illetően is: míg a prémium kártyáknál a bővülés meg sem közelítette a tíz százalékot, a standard plasztikoknál pedig 12 százalék körül alakult, addig a co-branded-szegmensben több mint egynegyedével növekedett a kibocsátott bankkártyák száma.

Zdenek Houser, a MasterCard International Magyarországért felelős igazgatója előadásában a magyar piacon megfigyelhető, szintén kedvező fejleményekről beszélt. Kiemelte, hogy a co-branded kártyaprogramok szinte egymást érik a hazai piacon, számuk ebben az évben gyakorlatilag megduplázódott a bázishoz képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik