Gazdaság

Folytatódik a telefontársaságok reklámháborúja

A T-Com csütörtökön beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mert véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt. Augusztus közepén épp fordított volt a helyzet: a Tele2 sérelmezte a GVH-nál a T-Com hirdetéseit.

A T-Com most azt kifogásolja, hogy a Tele2 reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat tartalmaz. Például az jelenik meg, hogy a “1502” díjcsomag választása esetén az ügyfélnek nincs havidíj fizetési kötelezettsége, noha a T-Com szerint van. Szintén visszatérő elemként jelenik meg a reklámokban, hogy a Tele2 “1502” díjcsomagját választó előfizetők akár a telefonálási költségeik 40 százalékát is megspórolhatják, a reklámok ezen eleme a fogyasztókat szintén megtéveszti. A Tele2 egy szóróanyagában a T-Com “Favorit” és “Favorit Plusz” díjcsomagjait úgy hasonlította a Tele2 “Extra” és az “Extra Plusz” elnevezésű díjcsomagjaihoz, hogy az összehasonlítás alkalmával hibásan tüntette fel a T-Com díjcsomagjainak kedvezményes hívásidőszakát.

“Nagyon sajnáljuk, hogy odáig fajult a helyzet, hogy különböző eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a versenyhivatalt, mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon hozzá a távközlési verseny tisztaságához.” – mondta el Nagy Bálint, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója.

Korábban a Tele2 tartotta lejárató szándékúnak a T-Com Favorit díjcsomagjának televíziós reklámját, ezért fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz. A reklámfilmben tett összehasonlítás Tele2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető. A hirdetés azt sugallja, hogy a Tele2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 forintos percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a Tele2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt.

Nagy Bálint akkor úgy reagált a Tele2 beadványára, hogy a telefonpiacon kemény verseny van, ami az ügyfelekért zajlik. Nem áll szándékában egyik szereplőnek sem megtévesztően kommunikálni. Ugyanakkor a harc része, hogy saját erősségeink hirdetése mellett keressük a másik gyenge pontjait és ezekre időről-időre építünk Hozzátette, hogy az érintett fél ennek nem örül, és hol piaci, hol kétségbeesett adminisztratív lépésekkel reagál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik