Gazdaság

Bevásárlás után

admin
admin

2005. 07. 14. 08:00








Sergio Giacoletto.
Az Oracle egyensúlyra törekszik.

Sajátos párharcot folytat az SAP és az Oracle: az előbbi üzleti szoftvere licencdíjának 75 százalékát elengedi a hozzá átpártoló Oracle-ügyfeleknek, amire a rivális 100 százalékos engedménnyel válaszolva próbálja meg elcsalogatni az SAP vállalatirányítási megoldásait használó vállalatokat. „Az üzleti alkalmazások piacán azonban a Microsoft is fenyegető ellenfél lehet, különösen, ha az Office-hoz vagy szervertermékeihez kapcsolja üzleti alkalmazásait” – véli Sergio Giacoletto, az Oracle EMEA (Európa, Afrika, Közel-Kelet) régiójának ügyvezető alelnöke. Az elmúlt évben a cég elsősorban a PeopleSoft és a Retek vállalatok felvásárlásával szerepelt a köztudatban (utóbbiért az SAP is indult – Figyelő, 2005/27. szám).

„A szoftverpiacon törvényszerű a konszolidáció: kevesen képesek megfelelő szintű fejlesztésre és karbantartásra. Az Oracle egyensúlyt kíván tartani a szerves növekedés és a felvásárlásokon keresztül elért piacbővítés között” – hangsúlyozta a Figyelőnek Giacoletto. A pénzügyi és közigazgatási fejlesztések mellett a telekommunikációs cégek kereslete gyakorolhat húzóerőt. „A multimédiás megoldások és a digitális eszközök konvergenciája új lehetőségeket teremt: a Pannon GSM-ben is tulajdonos Telenorral például egy mobil tartalomszolgáltatási rendszer kiépítésére végzünk egy projektet” – tájékoztatott az alelnök. Az Oracle az elmúlt időszakban több kompetenciaközpontot létrehozott térségünkben, egyebek közt Magyarországon is.

A szoftvercég a májussal zárult pénzügyi évében 16 százalékos növekedéssel 11,8 milliárd dolláros globális árbevételt ért el, miközben nettó nyeresége 10 százalékkal emelkedett. A forgalomból 36 százalékban részesedett a hazánkat is magában foglaló EMEA régió. A Oracle Hungary az alkalmazásértékesítés terén 75, míg a tanácsadásban 20 százalékkal növelte bevételét.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Armed Catalan policemen, known as Mosso d'Esquadra pass by the FC Barcelona logo with a black ribbon and a message reading "We are all Barcelona" before the Spanish league footbal match FC Barcelona vs Real Betis at the Camp Nou stadium in Barcelona on August 20, 2017.
Security barriers were put up at the entrances of the Camp Nou to stop vehicles after a deadly jihadist attack three days ago. An outcry has erupted on social media and in the press about the absence of bollards -- short, concrete posts to stop vehicles from driving onto sidewalks, with some people even demanding the  mayor's resignation for ignoring police recommendations for such preventive barriers. Drivers have ploughed on August 17, 2017 into pedestrians in two quick-succession, separate attacks in Barcelona and another popular Spanish seaside city, leaving 14 people dead and injuring more than 100 others / AFP PHOTO / LLUIS GENE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.