Gazdaság

Bevásárlás után







Bevásárlás után 1

Bevásárlás után 2
Sergio Giacoletto.
Az Oracle egyensúlyra törekszik.
Bevásárlás után 3

Sajátos párharcot folytat az SAP és az Oracle: az előbbi üzleti szoftvere licencdíjának 75 százalékát elengedi a hozzá átpártoló Oracle-ügyfeleknek, amire a rivális 100 százalékos engedménnyel válaszolva próbálja meg elcsalogatni az SAP vállalatirányítási megoldásait használó vállalatokat. „Az üzleti alkalmazások piacán azonban a Microsoft is fenyegető ellenfél lehet, különösen, ha az Office-hoz vagy szervertermékeihez kapcsolja üzleti alkalmazásait” – véli Sergio Giacoletto, az Oracle EMEA (Európa, Afrika, Közel-Kelet) régiójának ügyvezető alelnöke. Az elmúlt évben a cég elsősorban a PeopleSoft és a Retek vállalatok felvásárlásával szerepelt a köztudatban (utóbbiért az SAP is indult – Figyelő, 2005/27. szám).

„A szoftverpiacon törvényszerű a konszolidáció: kevesen képesek megfelelő szintű fejlesztésre és karbantartásra. Az Oracle egyensúlyt kíván tartani a szerves növekedés és a felvásárlásokon keresztül elért piacbővítés között” – hangsúlyozta a Figyelőnek Giacoletto. A pénzügyi és közigazgatási fejlesztések mellett a telekommunikációs cégek kereslete gyakorolhat húzóerőt. „A multimédiás megoldások és a digitális eszközök konvergenciája új lehetőségeket teremt: a Pannon GSM-ben is tulajdonos Telenorral például egy mobil tartalomszolgáltatási rendszer kiépítésére végzünk egy projektet” – tájékoztatott az alelnök. Az Oracle az elmúlt időszakban több kompetenciaközpontot létrehozott térségünkben, egyebek közt Magyarországon is.

A szoftvercég a májussal zárult pénzügyi évében 16 százalékos növekedéssel 11,8 milliárd dolláros globális árbevételt ért el, miközben nettó nyeresége 10 százalékkal emelkedett. A forgalomból 36 százalékban részesedett a hazánkat is magában foglaló EMEA régió. A Oracle Hungary az alkalmazásértékesítés terén 75, míg a tanácsadásban 20 százalékkal növelte bevételét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik