Gazdaság

Húzzák az időt a vonatok

A Stadler Rail AG tiltakozott a Bombardier tárgyalási időpont módosítási kérelme ellen. A Bombardier szerint a MÁV nem azonos feltételeket szabott meg.

Dunai Zoltán a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója elmondta: A Bombardier halasztási kérelméről az a véleményük, hogy látszatindokokkal, időhúzási szándékkal az eljárás ellehetetlenítését kívánják elérni. A Bombardier MÁV-nak átadott levele is az időhúzást szolgálja. Halasztási kérelmükben többek között a tárgyalásokon a cégüket képviselő személy távollétére hivatkoztak. Számukra elképzelhetetlennek tűnik, hogy egy ilyen méretű vállalatnál csak egyetlen személy kompetens a tárgyalások lefolytatásában.


Dian József, a Bombardier Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója szerint ők azt kérték, hogy – mivel a céget képviselő német kolléga hazautazik a pünkösdi ünnepekre – ezért ne pénteken, hanem hétfőn legyen az az ártárgyalás, ahol kiderülhet, melyik cég mennyiért hajlandó leszállítani az elővárosi vonatokat. Dian csodálkozott azon, hogy a Stadler honnan tudta meg, mi állt abban a levélben, amit a Bombardier a MÁV-nak küldött, és elméletileg a sem a Stadler, sem a Transelektro munkatársai nem olvashattak.


A FigyelőNet kérdésére az ügyvezető csak annyit mondott, hogy ezen a héten két levelet is írtak a MÁV-nak. Az első levél 10 kérdésben várt pontosításokat és értelmezéseket a MÁV-tól. Tartalmukról Dian nem nyilatkozott, mert szerinte „ezeket a kérdéseket a MÁV megválaszolta, így erről nincs mit beszélni”. A tegnapi 6 pontos levélben arról volt szó, hogy péntek helyett kedden legyen az ártárgyalás, illetve azt kérték a vasúttársaságtól, hogy egyenlő mércével mérjen a két társaság esetében. Szerintük ugyanis az esetleges kötbér és kártérítés esetében, valamint a karbantartási szerződést illetően más feltételeket szabtak a Stadlernek, és másokat a Bombardier-nak.


Természetesen a MÁV illetékeseit is megkerestük, ők azonban egész nap szabadságon vannak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik