Gazdaság

Virtuális valóság

Kicsit régi, de jó bevezetőt nyújt a virtuális világokba Jerry Isdale összefoglaló cikke (www.ibiblio.org/pub/academic/computer-science/virtual-reality/papers/whatisvr.txt). Magyarországon már néhol tantárggyá is vált a virtuális valóság: például a Dunaújvárosi Főiskolán (indy.poliod.hu/program/virtualis/Fomenu.html). A neten fellelhető virtuális világok gombamód szaporodnak. Ízlésünk szerint beléphetünk a divat világába (www.sfu.ca/sfufit) vagy az Iron Maiden metálegyüttes birodalmába (www.cyber3d.info/atmosphere/powerslave.htm). De nem kell elrugaszkodni a valóságtól: a földhözragadtabbak megtekinthetik virtuálisan a 4-es metrót is (www.sztaki.hu/providers/metro4/vrml). Ha nem csak a számítógép előtt ülve akarjuk felfedezni ezeket a világokat, hanem interaktívabb kalandra vágyunk, a VRCenter oldalán (www.vrcenter.hu) számos kütyüt találunk a 3 dimenziós szemüvegtől a mozgásérzékelő kesztyűig. A 7-12 évesek akár virtuális iskolába is beiratkozhatnak (www.3dlearn.com): a tandíj ugyan kicsit borsos – meghaladja az évi 2 ezer dollárt -, de cserébe megkapjuk saját virtuális iskolapadunkat. Az Európai Unió is fantáziát lát a virtuális valóságban. A közösség által támogatott egyik projekt (www.vepsy.com) célja a virtuális világ felhasználása a gyógyításban a klinikai pszichológia területén.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik