Gazdaság

Beck, az ezermester

admin
admin

2005. 04. 14. 08:00

Beck a popkultúra műszerész kisiparosa, aki képzeletbeli hegesztőpákájával összeforrasztotta a space-folkot a garázs-diszkóval, a blues zenével, a hiphoppal, az elektróval és a lounge-al.

Az utcazenészként induló performance-művész tizenegy éve tűnt fel, a nemzedéki himnusszá vált Loser című számával. Az 1994-es platina státusú Mellow Gold buhera-popja, valamint az 1996-os Odelay melankolikus garázs-folkja új impulzusokat adott a tánczenének. Beck munkásságában az a meglepő, hogy a pop-art és a performance-ok tudatos vállalása (anyja Andy Warhol mellett dolgozott) ellenére évről évre megalkot néhány rádióbarát popdalt (Devil’s Haircut, Where it’s At), amelyekkel biztosítja helyét a Geffen kiadónál, ahol állítólag egyébként is személyes kedvence Mr. Geffennek, tehát azt csinál, amit akar.

Az ambiciózus fiatal művész a Guero hangzását az Odeley és a Sea Change közé kalibrálta, és talán kijelenthető, hogy a minden igényt kielégítő Odeley óta ez a legjobb, és egyben a legvidámabb Beck-album. A baj ott van, hogy Beck több tantárgyas előadó, és a produkciói csak összművészeti gesztusokban teljesednek ki, tehát hozzá kell képzelnünk a klipeket, és a képzőművészeti megnyilvánulásokat.

Mondjuk ki: Beck közepes kvalitású énekes, jobbára csak egy hangon képes megszólalni, így hiába változatosak az album hangszerelési megoldásai, hiába van annyi ötlet egy dalban, mint másoknál egy lemezen, a dalok ritmusképlete és a kántálás jobbára minden számnál hasonló.






Beck: Guero • Universal 54 perc, 14 szám. Poptőzsdei árfolyam: *** és fél

A Daft Punk tört ritmusaitól a Beach Boys hangzásán át a country-hiphopig a művész mindent átszűrt magán, és egy semmihez sem hasonlítható bizarr, sok esetben humoros produkciót hozott létre. A Guerón ismét a Dust Brothers nevű producer csapattal dolgozott, akik az Odeley című albumon is közreműködtek, ezért aztán sokan méla és töprengő számokat vártak, de az album egy életvidám pop-kulturális roncsderbi lett, csupa szerencsés kimenetelű balesettel.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Gödöllő, 2014. március 1.
A Szent István Egyetem központi épülete. A műemlék épület Kertész K. Róbert és Sváb Gyula tervei alapján 1923-1929 között neobarokk stílusban épült. Az egyetem előtt áll Árpád-házi Kálmán herceg szobra, Róna József szobrászművész 1931-ben felállított alkotása.
MTVA/Bizományosi: Faludi Imre 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.