Gazdaság

KOMPENZÁCIÓ AZ EUROTUNNEL-RÉSZVÉNYESEKNEK – Teli vonatok, üres kassza

A vonatok megteltek, a deficit azonban tovább duzzadt – jelentették be az Eurotunnel illetékesei a napokban. A hónap végén lejár a bankok és a részvényesek egyezkedése felett gyámkodó ad hoc megbízottak mandátuma, és a hírek szerint határidőre megszületik a megállapodás az érintettek között.

Az Eurotunnel tarifakedvezményekkel hálálja meg a kisrészvényesek türelmét, bár ez valószínűleg nem lesz arányban az elkönyvelt veszteségeikkel. A 100 részvénnyel rendelkezők egy alkalommal 490 francia frankért utazhatnak Párizs, Brüsszel és London között, a legalább három hónapja 1000-nél több névre szóló részvénnyel rendelkezők pedig évi három oda-vissza útra kapnak 30 százalékos árkedvezményt.

E bejelentéssel egy időben hozták nyilvánosságra, hogy a koncessziós társaság első féléves mérlege 1,8 milliárd francia frankot kitevő forgalom mellett 3,043 milliárd frankos adózás előtti veszteséget jelez. Ez csak 617,9 millió frankkal kevesebb az 1995. első félévi deficitnél. A forgalom ugyanakkor 122 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest.

A paradox helyzet magyarázata: az Eurotunnel ugyan 1995 szeptemberében felfüggesztette adósságszolgálatát, ugyanakkor a fizetési kötelezettségek fedezetéül 2,639 milliárd frankot kellett elkülönítenie céltartalékként. Eközben sikeres az üzemi veszteségek visszaszorítása: tavaly félévkor 1 milliárd franknyi működési deficitet regisztráltak, az idei első félév mérlege 283 millió frankot jelez, miközben az üzemelés március óta nullszaldós. Ez azt jelenti, hogy várhatóan abban az esetben sem kell felfüggeszteni a “Csalagút” működését, ha a hónap végén nem jön létre a megállapodás a hitelezőkkel. A hírek szerint egyébként a bankok és a koncessziós társaság már megegyeztek, a részvényesek és a bankok tehervállalásának aránya azonban még kétséges.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik