Gazdaság

Bizalmi feltételek

admin
admin

1996. 05. 01. 00:00

A hazai pénzintézetek többsége bizalmasan kezeli a kiemelt vállalati ügyfélkörre vonatkozó információit, és nem szívesen nyilatkozik extraszolgáltatásairól sem. A titkolózás nem véletlen: az éleződő konkurenciaharcban csak a rugalmas és egyedi szolgáltatásokat kínáló bank érhet el tartós sikereket. Aki mégis hajlandó megszólalni, jórészt csak az általános kondíciókról beszél.

A jó nevű, biztonságos vállalati ügyfelekért kíméletlen verseny folyik, és a pénzintézetek igyekeznek minél olcsóbban, teljes körű szolgáltatást nyújtani a vállalati szféra legjobbjainak – hangsúlyozza Romet Tibor, a Magyar Hitel Bank (MHB) központi üzleti egységének vezetője. Ügyfeleik jelentős része az energiaszektorban, a gyógyszer- és vegyiparban, valamint a távközlésben működő tőkeerős, nagy forgalmat lebonyolító cég. Ezek a régebbi, megbízható partnereknek számító vállalatok egyszerűsített eljárás keretében intézhetik ügyes-bajos dolgaikat, így a hosszadalmas tárgyalások és egyeztetések helyett akár fél óra alatt megszülethet a döntés az adott kérdésben. A kiemelt ügyfélnek számító vállalati “óriások” számára a bank azonnali pénzpiaci és devizaszolgáltatásokat is kínál.

A piacon kialakult túlkínálat miatt manapság a jó cégek már válogathatnak a bankok között – vélekedik Tarnainé Sarudi Mária, a Citibank vezérigazgató-helyettese. A szigorú “vizsgákon” sikeresen szereplő vállalatok számára egyedi, szinte személyre szóló szolgáltatásokat kínálnak. A bankon belül minden egyes vállalattal külön szakember foglalkozik, akinek elsődleges feladata a kapcsolattartás és az új igények gyors és színvonalas kielégítése. Az igénybe vehető hitel maximumát elsősorban a vállalat likviditási helyzete és nyereségessége, valamint az adott iparágban betöltött szerepe alapján határozzák meg. A megállapított éves hitelkeretből ezután új hitelkérelem és -vizsgálat nélkül folyamatosan, a finanszírozási igényeknek megfelelően hívható le az ügyfél által kívánt összeg.

A CIB Hungaria Bank kiemelt ügyfeleinek zöme több tízmilliárd forintos éves forgalmat lebonyolító, nagynevű cég, amelyekkel már hosszabb ideje áll kapcsolatban a pénzintézet. A vállalat hitelképességének megítélésekor elsősorban a mérleg és az eredmény-kimutatás adatait vizsgálják meg tüzetesebben, de a döntésben a vállalati menedzsment, a felső vezetés összetétele is fontos szempont. A stabil tulajdonosi háttérrel rendelkező multinacionális vállalatok természetesen könnyebben nyerhetik el a kiemelt ügyfél minősítést, ami számos privilégiumot kínál számukra. Az “elit csapat” tagjai a bank szolgáltatásait olcsóbban és gyorsabban vehetik igénybe, de a bank további extrákat is nyújt. Így például a piacon elsőként saját számítógépes terminált telepítenek a vállalathoz, amelyen keresztül közvetlen, on line kapcsolat létesíthető a pénzintézettel, így akár a vállalati központból adható ki megbízás különféle tőkepiaci műveletekre.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.