Élet-Stílus

Celebségből is lehet diplomázni Kínában

Ha ma megkérdez egy kisiskolást, hogy mi szeretne lenni, amikor felnő, szinte biztos, hogy nem a rendőr, az orvos, de még csak nem is a színész, vagy az énekes szakmákat fogja először sorolni. Napjain fiataljai már nem a hagyományos szórakoztatóipari ágakban szeretnének sztárrá válni, hanem az olyan közösségi portálokon, mint a YouTube, vagy az Instagram.

Egy kínai egyetem pedig meghallva az idők szavát, képzést szervezett a fenti álmok eléréséhez. Kurzusaikon a hallgatók olyan képességeket sajátíthatnak el, amik elengedhetetlenek az online hírnév eléréséhez. Tanulnak többek között profi sminkelést, táncot, kifutói sétatechnikákat, divatérzékenységet, videó- és fotószerkesztést, illetve közönségmenedzsmentet. A hároméves program 33 hallgatóval indult el, akiknek túlnyomó többsége nő.

Fotó: Europress

A Sanghaj mellett működő YWICC főiskola azt állítja, hogy oktatói pontosan ismerik az internetes hírnév körüli titkokat. Tisztában vannak vele például, hogy az országban, ahol 700 millió okostelefont használnak, egy-egy felkapott netes híresség akár évi 46 millió dollárt is megkereshet. A jelenleg legnépszerűbb kínai webcelebnek, Papi Jiangnak 44 millió követője van.

Kínában kicsit másként működik az online szereplés, mint nyugaton. A szerkesztett tartalmak helyett ott leginkább az élő közvetítéseket szeretik, amik állhatnak abból, hogy a celebek rajongói kérdésekre válaszolnak, vagy megmutathatják egy bevásárlótúrájukat. Az online közvetítéseken a rajongók párdolláros virtuális ajándékokat vehetnek kedvenceiknek, amit ők aztán valódi pénzre válthatnak, a bevételen pedig megosztoznak a közvetítésnek teret adó platform működtetőjével.

Az Analysys International becslése szerint, a kínai webcelebek köré épülő iparág körülbelül 10 milliárd dollárt ért 2016-ban, és legalább dupla ennyit fog érni 2018-ra.

(via Mashable)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik