Élet-Stílus

Legális eladni a szüzességet a neten

Sereg Tímea
Sereg Tímea

szexuálterapeuta. 2017. 04. 02. 20:00

A hazai jogszabályok lehetővé teszik, hogy bárki eladja a szüzességét az interneten, nem azért, mert megengedőek lennének a szabályok, hanem mert nem tér ki egyik sem a szüzesség és az internet kapcsolatára. Márpedig 2017-ben elképzelhető, hogy a jognak is alkalmazkodnia kellene a mostani világhoz - szüzességet eladni a neten nemcsak a darkweben lehet, hanem bármelyik árveréssel foglalkozó oldalon. A kérdés ebből a gondolatmenetből adja magát, tényleg olyan nagy ügy a szüzesség még ma is, vagy ez már ősrégi elképzelés, és nem is kell óvni az első szerelmünknek, aki megérdemli?
Korábban a témában:

A szüzesség egy kényes dolog, a legjobb esetben őrizgetjük valakinek, akivel kölcsönösen szerelmesek vagyunk egymásba, és az óriási érzelmi hullámok közepette, a hónapokon át tartó tiniszex után végre elveszítjük azt. Akár egy Suzuki hátsó ülésén. Manapság évszakonként van egy hír a neten, hogy valamelyik tinilány vagy tinifiú árverésre bocsátja a szüzességét, még az is lehet, hogy jótékony célból, de ez a tényen mit em változtat. Mennyi pénzt is ér meg valójában a szüzességünk elvesztése? Lehet ezt anyagiakban mérni egyáltalán?

Tárgyiasított szex

Az első alkalommal ráadásul nem is megy még a szex, semmi nem úgy megy a szexben, mint a 40-es éveink elején, amikor már van húsz év tapasztalatunk. Ha e tekintetben nézzük a szüzesség kérdését, ódon elképzelés lenne, hogy a szüzességet óvni kellene, és nem lenne szabad elaprózni? Amikor amúgy is olyasmiről van szó, ami még nem is Az a Szex?

Pénzzé tenni a szexuális életet annyit jelent, mint tárgyként kezelni a testet – ez lesz a pénzkereső eszköz. Ez nem újkeletű dolog, és nem az internettel együtt érkezett a világba. Nagy Frigyes porosz uralkodó állítólag szüzességi adót vetett ki, de ez tulajdonképpen nem volt más a gyakorlatban, mint egy adófajta, amit a házasságra készülő lányok után kellett fizetni.

2012-ben egy brazil diáklány 450 000 brit fontért (161 213 136 Ft-ért) adta el a szüzességét egy japán férfinak. (Japánban a szüzességre való licitálás valóban ősi dolog, a gésa kultúrában a szűz gésákért egymásra licitálva kellett küzdeni.) Visszatérve a diáklányra: elvileg ezzel megalapozta az egész életét, de milyen áron, gondolnánk, holott a tény az, hogy ez a neten elárverezett szüzesség elvesztése végül nem teljesült.

Még mindig értékes

A Wikipédián valaki külön oldalt szentelt a jelenségnek, a felsorolásból egyértelműen látszik, hogy

a felkínált szüzességek nagyját végül nem szakították le maguknak a pénzes jelentkezők.

2004-től kezdődik a sor, az internet elterjedésének időszakával, és csak 2014-ig tart ugyan, de a Google keresőbe beírva a megfelelő kulcsszavakat, látható, hogy mind a mai napig divat elárverezni azt. Az árverésre bocsátott szüzességek közül kevés teljesült – vagy ha igen, nem kapott publicitást, és titokban tartották a megvalósulást.

Bármelyik verzió is történt, akár az, hogy végül a 18 éves lányok meggondolták magukat, akár az, hogy nem került a lapokba az esemény, mindkettő egy tényre világít rá: a szüzesség még mindig nagyon értékes. Úgy is, hogy tele a net pornóval, és bárki azonnal pénzt csinálhat a testéből egy webkamera segítségével. A Vice 2012-ben az utca emberét kérdezte meg arról, mennyiért lennének hajlandóak eladni a szüzességüket, a válaszok kivétel nélkül azt erősítették meg, hogy nem adnák semmi pénzért, maximum akkor, ha nagyon vonzó lenne az illető, aki felkínálja a pénzt.

A szüzesség tehát 2017-ben is megfizethetetlen, értékessé az teszi, hogy sosem kapjuk vissza. Akkor sem, ha elvileg a plasztikai sebészek meg tudják oldani – ők sem az eredetit teszik vissza, hanem toldozzák, foltozzák, de csak annyira, hogy legyen mit átszakítani, és az egy kis vérzéssel járjon.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MUNICH/GERMANY - JANUARY 19: Niall Ferguson (Harvard University) gestures speaking on the podium during the DLD16 (Digital-Life-Design) Conference at the HVB Forum on January 19, 2016 in Munich, Germany. DLD is a global network of innovation, digitization, science and culture, which connects business, creative and social leaders, opinion formers and influencers for crossover conversation and inspiration. (Photo: picture alliance / Jan Haas)/picture alliance
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.