LONDON - MARCH 13: A passenger jet aircraft flies in the skies above Heathrow Airport on March 13, 2007 in London, England. Emmissions from aircraft are a major contribution to rising carbon emmisions in the UK and the government is trying to set targets to cut them by 2050.   (Photo by Matt Cardy/Getty Images)
Élet-Stílus

El ne hidd, hogy azért drágul a repjegy, mert folyton nézegeted

Molnár Dávid
Molnár Dávid

újságíró. 2017. 02. 22. 14:53

A társaságokat hidegen hagyja, hogy milyen gyakran keresel rá egy útra, nem attól lesz magasabb az ára.

Egyre több helyen terjed az a sztori, hogy jobb, ha óvatosak vagyunk, ha repülőjegyet akarunk venni, mert

minél többször keresünk rá, annál drágább lesz a jegy.

Egy másik böngészőben vagy inkognitó módban foglaljatok jegyet, úgy olcsóbb!

– hangzik el a tanács minden vonatkozó poszt alatt, az indoklás pedig a legtöbbször az, hogy a sütik miatt a cégek látják, hogy milyen járatokra keresünk rá és amikre sűrűbben, azokat idővel csak nekünk megdrágítják.

Nem is tévedhetnének jobban!

Szerettük volna megcáfolni ezt a gondolatmenetet, ezért

  • írtunk két fapados légitársaságnak (Ryanair és Wizz Air), hogy valóban így van-e, illetve
  • tettünk egy próbát mi magunk is.

Hogy nézett ki a próba?

Kitaláltuk, hogy július 3-án Brüsszelbe (Charleroi), 9-én pedig vissza Budapestre szeretnénk repülni a két fapados egyikével. Mindkét társaság kínált jegyeket a kérdéses időpontban: a legolcsóbb jegyek a Ryanairnél 27.888 (8489 + 19.399) forintba kerültek, a Wizznél pedig egy kicsivel kevesebbe, 26.980 (11.990 + 14.900) forintba kerültek.

Ezután másfél héten át

  • az irodai gépünkről inkognitóban,
  • a telefonunkról a céges wifit használva a telefonos alkalmazások segítségével, illetve
  • az otthoni gépünkön inkognitó nélkül

minden egyes nap megnéztük, hogyan változnak a jegyek árai. Azt hittük, legalább minimális eltérés lesz majd, de nem:

a kilenc nap alatt egyik módszerrel sem nőtt az utazások díja.

Mit mondanak a társaságok?

Mindkét megkeresett fapados azt írta válaszában, hogy a képlet elég egyszerű: akik korán foglalnak, hozzájuthatnak a legalacsonyabb árú jegyekhez, míg később, ahogy fogynak a jegyek, a magasabb árúak következnek. Ettől függetlenül időnként vannak különböző promóciók is, de ahogy a Ryanair fogalmaz,

a lekövetés, illetve a sütik használata az árak növelésének érdekében csupán városi legenda.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.