Élet-Stílus

Ezek a hőtérképek megmutatják, mi is érdekli igazán az embereket

Vincze Miklós
Vincze Miklós

Kultúrák és cool túrák. 2016. 09. 30. 13:36

A nemrég indult Sticky nevű startup célja, hogy reklámok és más képek ezreinek vizsgálatával kielemezze, hogy mi érdekli az embereket.

Vajon tényleg úgy működnek a városokat behálózó óriásplakátok, mint ahogyan azt a megbízók, vagy a kreatív ügynökségek elviselik? És mi a helyzet az interneten úton-útfélen felbukkanó reklámokkal? Megnézik őket az olvasók? Nézzünk néhány példát!

Az ötvenes-hetvenes korosztály 83%-a megnézte a reklámokat a felmérésben résztvevő oldal jobb sávjában, míg a tizenévesek közül csak minden harmadik.

James Franco teljesen ellopta a show-t a Scion iA és iM-modellek reklámjában

A legtöbben csak egy motorcsónakban álló, naptejet töltő modellt láttak, az azonban senkinek sem tűnt fel, hogy ez egy tisztítószer reklámja

A Reebok ezzel szemben tökéletesen használta a reklámot: a figyelem a cipő hátsó részén lévő logóra, valamint a szlogenre (“Keresztül mindenen”) irányul

És ugyanezt elérték egy jóval több szöveget tartalmazó reklámjukkal is:

De megéri hírességeket szerződtetni egy új termék reklámozására? James Franco fent említett reklámja szerint ez bizony teljes baklövés volt, de a helyzet a Sephora nevű kozmetikai márka esetében is ugyanez – az emberek Jennifer Aniston arcát, illetve a szlogent figyelik, a termékre, vagy a logóra ügyet sem vetnek:

Az egyik népszerű gyümölcslémárka, a Tropicana néhány évvel ezelőtt csomagolásdizájnt váltott, az eladások pedig egyetlen hónap alatt húsz százalékkal csökkentek. Hogy miért? Mert az emberek egyszerűen nem vették észre a kilencven fokkal elforgatott márkanevet

De mi újság a csoportképekkel? Nézzük a tavalyi Oscar-gálán készült csoportos szelfit – a nők Ellen DeGenerest, illetve a kép közepén állókat nézik, míg a férfiak az egész képet figyelik, de főként a háttérben, középen álló Kevin Spacey-t, valamint DeGeneres-t

Hasonlóan furcsa a helyzet a Trónok Harca férfi és női színészeivel is:

De a legfurább talán az, hogy szeretjük azokat az embereket nézni, akikre mások néznek a képeken:

A BusinessInsider nyomán

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.