Élet-Stílus

Egyre menőbb a gasztronómiai legó

vacsora (ebéd, étterem, )
vacsora (ebéd, étterem, )
Dollármilliókat termelő üzletággá nőtte ki magát az otthon főzés és az ételrendelés között átmenetet nyújtó vacsoradoboz. Magyarországon is egyre több embernek hoz olyan vacsorát a futár, amit még meg kell főzni.

A vacsoradoboz egyeseknek furcsa úri hobbi, másoknak maga a megváltás! Magyarországon a KitchenBox nevű cég kezdte el, de még Európában is nagyon új az a fajta étel házhoz szállító szolgáltatás, ahol az eddig megszokottakkal szemben nem gőzölgő készételekkel csenget a futár, hanem csak a hozzávalók jönnek feldolgozatlanul, darabokban vacsorára. A dolog lényege, hogy a gondosan kimért hozzávalóktól a végletekig leegyszerűsített receptig minden benne van egy dobozban, ami ahhoz szükséges, hogy magunknak főzzük meg a kiválasztott ételt – gyakorlatilag olyan, mintha valaki kitalálná helyettünk a menüt, bevásárolna nekünk a piacon, és még a főzés közben is ott állna mellettünk a konyhában.

Fotó: KitchenBox
Fotó: KitchenBox

Tőlünk nyugatabbra már jól működik a szolgáltatás, ami átmenetet nyújt az otthon főzés és az ételrendelés közt. Az egész New Yorkból indult néhány évvel ezelőtt, ahol egy apró családi vállalkozásban állították össze az első vacsoradobozokat. Mérsékelt sikert jósoltak nekik, azonban az újhullámos gasztronómiai szolgáltatás villámgyorsan elterjedt, és mára dollármilliókat termelő üzletággá nőtte ki magát. Úgy tűnik, az Amazon is beszáll a buliba, sőt idén már a New York Times is elindította a saját “gasztronómiai legó” szolgáltatását. A magyar KitchenBox forgalma is folyamatosan növekszik, rövid idő alatt kinőtték az első bázisukat, és már több ezer dobozt adtak el a magyar vásárlóknak.

A főzni nem tudók, dolgozó párok, bevásárolni nem szeretők, egyedülállók, elfoglalt családanyák és minőségi ételekre vágyó emberek körében egyre népszerűbb a vacsoradoboz kiszállítás, aminek meg is vannak az okai:

  • Sokan vannak, akik a kényelmes házhozszállítás helyett inkább főznének, ám annyi idejük és energiájuk már nincsen, hogy az előkészületeket, a bevásárlást is lebonyolítsák.
  • Azok is könnyen sikerélményt érhetnek el, akik eddig maximum csak kávéfőzésre használták a konyhájukat, vagy korábbi főzéseiknek kudarcos menü lett az eredménye.
  • Az összetevők a legtöbb esetben frissebbek és jobb minőségűek, mint amiket az ember egy átlagos üzletláncban be tudna szerezni.
  • Nem kell azzal bajlódni, hogy mi lesz a maradék gombával a hűtőben, mivel csak azt küldik, amire tényleg szükséged van, nincs ételhulladék, csak a főzés és az evés öröme.
  • A várost körbeutazó pizza helyett éttermi minőségű, egészséges vacsora érkezik.

A legnagyobb amerikai vacsoradobozos cég, a Blue Apron már havonta 9 millió dobozt ad el, a vállalkozás értékét jelenleg 2 milliárd dollárra becsülik. Náluk előfizetéssel 2 vagy 4 főre válogathatunk magunknak össze vacsorát, és kötelezően minimálisan heti három ételt kell rendelni. Egyre népszerűbbek a különleges igényeket kiszolgáló vacsoradobozos cégek is, mint a vegán vacsorákat forgalmazó Purple Carrot, vagy a teljesen organikus vacsorákat áruló Green Chef, amely külön gondol a paleo diétát követőkre, vegetáriánusokra, mindenevőkre, és a gluténérzékenyekre.

A vacsoradoboz bizniszbe ráadásul néhány hónapja Jamie Oliver is beszállt. A világhírű brit séf a Hello Fresh nevű céggel együttműködve dolgozik azon, hogy egyre több angol család kezdjen főzni otthon a “semmiből”. Jamie a fúzió bejelentésekor elmondta: remek dolog, hogy az otthoni főzés stresszét csökkenthetik a szupermarketekben való tülekedés kizárásával, így többen kezdik majd el használni a konyhájukat.

Fotó: KitchenBox
Fotó: KitchenBox

Magyarországon elsőként a KitchenBox kezdett bele a vacsoradoboz-bizniszbe, és bár felbukkant néhány konkurensük, masszívan egyeduralkodók a területen. A cég profi séfjei minden héten egészséges, alacsony kalóriájú ételeket tartalmazó recepteket állítanak össze, melyeket otthon is bárki könnyedén elkészíthet. Beszerzik és kimérik a kiváló minőségű alapanyagokat, kiszállítják a dobozt, majd a lépéseket egyszerűen bemutató receptet mellékelve segédkeznek az elkészítésben. Ráadásul sokkal rugalmasabbak a hasonló külföldi cégeknél: náluk szabadabban lehet válogatni az ételek közül és kisebb a minimális rendelhető mennyiség is. A KitchenBox számai jól mutatják, hogy nálunk is egyre menőbb a szolgáltatás: indulásuk óta már több ezer dobozt szállítottak ki azoknak, akiknek megtetszett a “rendelj és főzz” típusú vacsora.

A cikket a KitchenBox támogatta

Ajánlott videó

Olvasói sztorik