Élet-Stílus

Unja a vöröset, távol tartja magát a fehértől, és elég volt már a rozéból is? Igyon kék bort!

Vincze Miklós
Vincze Miklós

Kultúrák és cool túrák. 2016. 06. 20. 14:20

Nyugodjon meg, nem tinta van benne, bár minden bizonnyal ettől is hamar be lehet majd tintázni. :(

Egy apró, mindössze hat emberből álló spanyol cég, a Gik most végre elintézte, hogy az évszázadok alatt unalmas borostyánsárgává, blőd vörössé, urizáló lazacszínűvé, vagy álszofisztikált gránátvörössé vált alkoholos szőlőlevek ezentúl nem csak ízükben, hanem megjelenésükben is rendkívüliek legyenek.

A társalapító Aritz Lopez nyilván nem osztotta meg a pontos, két év alatt kifejlesztett eljárást, mely során

KÉK BOR

készíthető, de annyi egészen biztos, hogy a több La Rioja-i (Spanyolország) szőlőhegyről gyűjtött szőlőket a héjukban található antocianin pigmenttel, valamint a kékfestéshez használt festő csüllengben található indigó segítségével festették kékre, sőt, a borhoz egy kalóriamentes édesítőt is adtak a népszerűbb íz elérése érdekében.

“Próbálja meg elfelejteni mindazt, amit a borról tud. Hagyja figyelmen kívül az összes előítéletet és a borpiac szabályait, és ne jusson eszébe, amit azon a múlt heti borkóstolón a sommelier mondott.”

A 11,5 százalékos alkoholtartalmú, rendhagyó színű bor tíz euró (= 3100 Ft) körüli áron már kapható Spanyolországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában és Németországban, így nem kizárt, hogy hamarosan egy-egy hazai, ínyenc vendégkörrel rendelkező üzlet polcain is feltűnik.

Már csak az a kérdés, hogy az ital rövid időre a fogakat is kékre festi-e? Imádnánk!

Fotók és információk: TIME, EaterGIK
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MUNICH/GERMANY - JANUARY 19: Niall Ferguson (Harvard University) gestures speaking on the podium during the DLD16 (Digital-Life-Design) Conference at the HVB Forum on January 19, 2016 in Munich, Germany. DLD is a global network of innovation, digitization, science and culture, which connects business, creative and social leaders, opinion formers and influencers for crossover conversation and inspiration. (Photo: picture alliance / Jan Haas)/picture alliance
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.