This undated handout picture released by the University of Canterbury at Christchurch on May 23, 2016 shows associate professor Christoph Bartneck from the university holding a Lego container at the campus.
Lego products are becoming increasingly violent as toymakers engage in an "arms race" to retain children's attention in the digital age, New Zealand researchers said on May 23, 2016.  The University of Canterbury team said child's play was becoming more brutal, with a higher proportion of weapons appearing among Lego's building blocks and war-like scenarios featuring in its themed kit sets. / AFP PHOTO / University of Canterbury / STR / ----EDITORS NOTE ----RESTRICTED TO EDITORIAL USE MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / UNIVERSITY OF CANTERBURY" NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS - NO ARCHIVES
Élet-Stílus

Már a legójátékokban is túlteng az erőszak

24.hu
24.hu

2016. 05. 23. 10:35

A legó egyike azon kevés játékoknak, amelyek nagyon régóta jelen vannak és gyakorlatilag semmilyen alapvető változtatáson nem mentek keresztül. Ennél fogva könnyedén nyomon követhető, hogy mennyivel lett erőszakosabb az idők folyamán

– jegyezte meg közleményében Christoph Bartneck, a Canterbury Egyetem tanulmányának vezető szerzője.

Először is megnéztük, hogy milyen gyakran fordulnak elő fegyverek a legódarabok között. Ezeknek a száma jelentősen növekedett és mára a legószettek csaknem 30 százalékában legalább egy ilyen darab van. Másodszorra azt vizsgáltuk meg, hogy 1978 és 2014 között mennyi erőszakos tartalom volt a cég termékkatalógusaiban

– fejtette ki Bartneck.

A tanulmányba bevont 161 résztvevő a Lego több száz katalógusát értékelte. Az eredmények szerint évente 19 százalékkal növekszik annak az esélye, hogy az ember valamilyen agresszív tartalommal találkozik a cég termékismertetőiben.

Jelenleg a katalógusok oldalainak nagyjából 40 százaléka tartalmaz valamilyen típusú erőszakot. Különösen a lövöldözést és a fenyegető magatartást tartalmazó ábrák szaporodtak meg az utóbbi években

– mondta Bartneck, hozzátéve, hogy ezeknek a jeleneteknek a hangulatát döntően izgalmasnak ítélik a fogyasztók.

A szakember szerint a Lego cég gyakran hangoztatja, hogy a katalógusaiban fellelhető erőszak általában humoros kontextusban szerepel, ám az eredmények szerint a fogyasztók ezt egészen másképp gondolják.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

On 20.07.2017 more than 10000 people protested in front of the presidential palace in Warsaw against the ongoing process of changing the judicial system of the country. - NO WIRE SERVICE - Photo: Jan A. Nicolas/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.