Woman riding bicycle
Élet-Stílus

Egy perc intenzív mozgás, és bomba testünk lesz

24.hu
24.hu

2016. 04. 30. 11:23

Korábban a témában:

Úgy néz ki a tudomány válaszolt végre a kérdésre, amire évek óta megállás nélkül vártuk a választ, és reménykedtünk a legjobbakban.

Mennyi időt kell izzadni az edzőteremben ahhoz, hogy látványos eredményt érjünk el?

Ééés akkor készüljünk is fel egy féktelen  örömtáncra, mert a következő hír nagy boldogsággal fogja eltölteni az egészségükért, és alakjukért küző népek kicsi szívét. Kiderült, hogy valójában egy (azaz EGY) perc magas intenzitású mozgással ugyanaz az eredmény elérhető, mint egy 45 perces kevésbé kemény edzéssel. Vagyis szinte tovább tart magunkra ráncigálni a szűk fitness nadrágot, mint az izzadás maga. De most jöjjenek a részletek.

A témával foglalkozó tanulmány a tudományos publikációknak helyet biztosító PLOS ONE nevű weboldalon jelent meg. A vizsgálatot végző kutatók 27, alapvetően keveset mozgó férfit vizsgálatak mozgás közben (tehát nem kifejezetten reprezentatív kutatásról van szó). Az alanyokat két csoportra bontották.

tired woman runner taking a rest after running hard
Fotó: Thinkstock

Az egyik csapat tagjai intervallum edzést végeztek heti három alkalommal, három 20 másodperces gyors tempójú, amolyan mindentbelejellegű biciklizés, váltotta egymást, közte két perces lassú blokkokkal. A másik csoport szintén heti háromszor tekert, de ők 45 percen át, közepes erősséggel.

Minden gyakorlatsor két perces bemelegítéssel kezdődött és három perces levezető biciklizéssel ért véget, így összesen 10 és 50 perc hosszúak voltak az edzések.

Az alanyoknak tizenkét hétig kellett a fentiekhez mérten sportolni, majd a kutatók megvizsgálták őket. Az eredmény pedig:

a két csoport tagjai pontosan ugyannyit veszítettek a testzsír százalékukból, hasonló mértékű javulást mutatott a teherbíróképességük, az inzulinérzékenységük és a harántcsíkolt izom összetétele.

Félreértés ne essék, nem arra bíztatjuk Önöket, hogy minél kevesebbet mozogjanak, de elképzelhető, hogy érdemes átgondolni a hogyanokat. A kutatók ráadásul azt mondják, a fentiek nem csak a kerékpározásra vonatkoznak, hanem sok már kardio edzésre is. 

(via Women’s Health)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.