Portrait of young businesswoman ironing her shirt white having breakfast at table
Élet-Stílus

Vajon mit reggeliznek a táplálkozási szakértők, ha sürgeti őket az idő?

24.hu
24.hu

2016. 03. 10. 10:12

Korábban a témában:

Valljuk be őszintén, viszonylag ritka, hogy hétköznap reggelente jut időnk bőséges étkezéseket csapni az ágyban. Ennél sokkal jellemzőbbek a fejvesztve rohanós, buszról lekésős, esernyőért visszaszaladós jelenetek.

Na, de nem baj, mert szerencsére ilyenkor sem kell reggeli nélkül nyakunkba venni a várost.

A Huffington Post táplálkozási szakértőket kért fel, hogy osszák meg

ötperces reggeli tippjeiket az olvasókkal.Az alább következő ötletek bizonyítják, hogy a tápláló reggeli nem feltétlenül időigényes dolog.

Elő a maradékkal!

Szakadjunk el a sztereotípiáktól. Oké, hogy egyes ételek inkább valók reggelire, mások pedig ebédre vagy vacsorára. Ettől még nyugodtan megtehetjük, hogy este, a vacsora készítése közben elteszünk egy kis doboznyit reggelire. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Kanalazzunk túrót egy adag salátára vagy tegyük ugyanezt egy kis tonhallal. De pontosan ilyen jó, ha a megmaradt párolt zöldségre ráütünk egy tojást.

Businesswoman having a quick snack at her desk
Fotó: Thinkstock

Kakaó és mogyoróvaj? Simán!

Ha azt szeretnéd, hogy a reggelid édes, krémes és kényeztető legyen, akkor a legjobb, ha Elisa Zied dietetikus javaslatát fogadod meg. Az ő ötperces reggelije egy felkarikázott banánból, két teáskanál mogyoróvajból és két deci zsírszegény kakaóból áll. Előző nap bekészíthetjük a hűtőbe és reggel már rohanhatunk is a villamoshoz.

És hogy miért szuper ez a reggeli? Mert tartalmazza a legfontosabb tápanyagokat.

A banán a rosttartalomért felel, a tej és a mogyoróvaj a fehérjéért, a tej pedig a kalciumért.

– így a dietetikus.

Tojás, tojás, tojás

Patricia Bannan táplálkozási szakértő a fehérjére esküszik, ha gyors reggeliről van szó.

A dietetikus szeletelt főtt tojásból, avokádókrémből és teljes kiőrlésű pirítósból (illetve angol muffinból) készít magának szendvicset. Ez a villámgyors reggeli nemcsak fehérjét és rostot tartalmaz, hanem az avokádó miatt antioxidánsokkal és egészséges zsírokkal is feltölti a szervezetet.

Lekvár helyett

A mandulavaj sajnos aranyárban van, de azért, ha tehetjük érdemes tartani otthon egy kis üveggel. Csodálatos párperces reggelit készíthetünk belőle, ha egy vékony szelet teljes kiőrlésű pirítóst megkenünk ezzel az isteni krémmel, és rákarikázunk egy fél banánt.

Gyümölcsös erősítés

Mindegy, hogy banán, áfonya, alma vagy narancs, Tara Gidus dietetikus csak összekeveri túróval vagy egy adag görög joghurttal és egész délelőtt energikus lesz – állítja.

A gyümölcsöknek hála ásványi anyagokban, vitaminokban és rostban sem szenvedünk majd hiányt, míg a túrónak és a joghurtnak köszönhetően 14-15 gramm fehérjével leszünk gazdagabbak.

Igazán időtakarékos, hiszen akár több napra előre is bekészíthető a hűtőbe.

Fotó: Thinkstock
Fotó: Thinkstock

Vissza az alapokhoz

A zabkása nem a 21. század találmánya, ezért valószínűleg tudhat valamit, ha ilyen régóta ott figyel a top reggelik sorában. Biztosan nem fogyunk majd ki az energiából, ha hozzáadunk némi mandulavajat, fahéjat, aszalt gyümölcsöket és a fehérjetartalom felturbózása okán némi chia magot. Zabkását készíteni nem nagy ördöngösség, a mikróban is megfő, amíg sminkelünk.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.