Upset woman on weigh scale
Élet-Stílus

5 tipp, és elfelejtheted a fogyókúrát

24.hu
24.hu

2016. 03. 01. 14:14

Ugye mindenkinek van olyan ismerőse, aki idegesítően vékony, amióta csak világ a világ? Nem csak push-up nadrágban és alakformáló bugyiban, hanem fürdőruhában is.

A Cornell Egyetem Élelmiszer és Márka Laborjának friss kutatási eredménye megnyugvást nyújthat azoknak, akik utálnak koplalni. Új tanulmányukban ugyanis annak jártak utána, hogy mi a titkuk azoknak az embereknek, akik mindig jól néznek ki, és egészségesen vékonyak, írja a Huffington Post.

A legtöbb karcsú ember nem folyamodik szigorú diétákhoz, illetve nem követi az aktuálisan trendi étkezési szokásokat, az egészséges testsúly elérése érdekében. Helyette beépítenek az életükbe egyszerű szokásokat, például nem hagyják ki a reggelit, és hallgatnak a belső hangjukra, mondta Brian Wansink, a tanulmány társszerzője.

A kutatók a Global Healthy Weight Registry regisztrált 149 felnőtt szokásait elemezték. Ebben a nyilvántartásban a felhasználók életmóddal, étkezési szokásokkal, mozgással kapcsolatos kérdésekre válaszolnak.

A résztvevők válaszaiból kiderült, a siker kulcsa a rutin, vagyis, hogy bizonyos szokásokat szépen lassan beépítsünk a napi ritmusunkba. Beszámolóik szerint ez eleinte egyáltalán nem könnyű, de később egyre kevesebb energiába kerül odafigyelni rájuk.

1. Éhgyomorral sehová!

Bár arról, hogy a reggeli valóban a nap legfontosabb étkezése-e, folyamatos viták zajlanak, az azonban kétségbevonhatatlan tény, hogy az ébredés utáni étkezés alapvető szükséglet. A vizsgálatban résztvevők 96 százaléka saját bevallása szerint majd minden nap reggelizik. És hogy ennek mi köze a súlyunkhoz? Kutatásokkal igazolták,

hogy ha valaki kihagyja a reggelit, ebédre több kalóriát vesz magához.

Vagyis: megéri egy kicsit korábban kimászni az ágyból.

via GIPHY

2. Futópadra fel!

Szomorú hír ez, de sajnos igaz. A résztvevők 42 százaléka bizony hetente négyszer-ötször sportol. A mozgás egyébként is jótékony hatású, csökkenti számos népbetegség, például a cukorbetegség kockázatát, jótékonyan hat az agyműködésre, segítségével könnyebben legyőzhető a depresszió és a stressz.

A rendszeres edzésnek pedig van még egy szuper hozadéka: mégpedig az, hogy egészségesebb étkezésre sarkall. A szervezetet elárasztó endorfin ugyanis segít, hogy ellenálljunk a kísértésnek, mondjuk egy nagy szelet csokitortának vagy az alkoholnak.

3. Mérlegelj naponta!

A karcsú csoportba tartozó emberek fele állította, hogy heti egyszer rááll a mérlegre. A kutatók szerint ez a rutin nagyon hasznos, ha szeretnénk ledobni néhány kilót, vagy csak pusztán megtartani a versenysúlyunkat.

A mérlegelésnek olyannak kellene lennie, mint a fogmosásnak, állítja David Levitsky a Cornell Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Bár ezek csak számok, mégis segíthetnek elindulni az egészség útján.

Azért legyünk óvatosak! Egyesekből a mérlegen látott számok depressziót válthatnak ki, ami olyan nemkívánatos szokásokhoz vezethet, mint a stresszevés. A vereség érzése adott esetben hátráltathatják a sikert. Vagyis, ha azt vesszük észre, hogy a mérlegelés rossz hatással van ránk, inkább hagyjuk abba.

4. Ne kerüld a konyhát!

A kutatók szerint a résztvevők 44 százaléka beépít az étkezésébe legalább egyet az alábbiak közül:

  • hallgat a szervezete belső hangjára,
  • igyekszik magas minőségű, nem előre elkészített ételeket fogyasztani
  • és főz otthon.

Ez a három gyakorlat bizonyítottan egészségesebb élethez vezet. Nem baj, ha ebéd után megéhezünk, csak gondoljuk meg, hogy az automatából választunk valami gyorskaját, vagy hozunk otthonról valami táplálót. A házi koszttal a derék körfogatunkat és a kiadásainkat is megnyirbálhatjuk.

5. Étkezz tudatosan!

A Cornell Egyetem vizsgálata szerint azok az emberek, aki jól néznek ki, jellemzően nem fogyókúráznak, csupán átgondolják, mit tesznek a tányérjukra.

A résztvevők  74 százaléka soha, vagy csak nagyon ritkán diétázik, viszont százból kilencvenkét ember teljesen tudatosan étkezik.

Vagyis: nem esznek eszetlenül, hirtelen felindulásból, vagy a tévé előtt unalmukban. De ha mégis előfordulna ilyen, akkor megpróbálnak egészséges nassolnivalókat választani.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

On 20.07.2017 more than 10000 people protested in front of the presidential palace in Warsaw against the ongoing process of changing the judicial system of the country. - NO WIRE SERVICE - Photo: Jan A. Nicolas/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.