woman thinking dreaming has many ideas looking up
Élet-Stílus

A sikeres újévi fogadalom titka – 10 lépésben

Beke Éva
Beke Éva

coach. 2016. 01. 09. 09:55

Számtalanszor eldöntötted, hogy leteszed a cigit, de valahogy sosem sikerült? Fogyni szeretnél, de valahogy még nem jött össze? Megfogadtad, hogy nem nassolsz többé a TV előtt és nem eszel több gyors ételt, de mégsem sikerül betartani?

Amikor meg akarunk szabadulni régi rossz szokásoktól, akkor, még ha az elhatározás szilárd is és egy-két napig, hétig talán működik, de aztán jön a kísértés és szépen visszaesünk.

Mit tehetünk akkor mégis, hogy az elhatározásunk valóban beépülhessen az életünkbe?
1. Csak az első lépést tedd meg!

Nem kell látnod az összes lépcsőfokot, elég, ha megteszed az első lépést – mondja Martin Luther King. Mindig az első lépést a legnehezebb megtenni. Ha már megtettük, akkor rajta vagyunk a kijelölt úton, onnan könnyebb lesz.

2. Szokást csak szokás üt!

Olyan ez, mint a kártyajátékban, régi szokást csak egy új tud kiütni. Azaz, ha le akarsz szokni az egészségtelen nassolásról, akkor a csipszeket váltsd fel egészséges magvakkal, aszalványokkal vagy répával.

Young man eating a carrot
Fotó: Thinkstock

3. Csak 4 hétig bírd ki!

Egy új szokás kialakítása 4 hét (egyes források szerint 21 nap is elég), ami azt jelenti, hogy utána már megszokod, nem kell mindennap legyűrni magad és nem leselkedik már ott a kis ördög sem nap mint nap, hogy megkísértsen. Ha 4 hétig kibírod, utána beépül, automatikussá válik az új habitus és sokkal könnyebb dolgod lesz.

4. Kis lépésekben gondolkodj!

Bontsd le a nagy célt kis részcélokra, és azokat próbáld elérni.

5. Legyen támogatód!

Jó, ha van egy társad, aki a nehezebb napokon továbblendít. Ha együtt vállalod a kihívást valaki mással, akkor még jobb, mert egymást erősíthetitek. Ha nem lenne támogatód, akkor se keseredj el, légy önmagad legnagyobb bátorítója. Úgy támogasd önmagad, mintha a legjobb barátod lennél.

Silhouette of helping hand between two climber
Fotó: Thinkstock

6. Szerezz motiváló képeket!

Tegyél ki motiváló képeket akár háttérképnek a telefonodra, számítógépedre. Ha például karcsúbb alakot szeretnél, tegyél ki a hűtőre egy olyan fotót, ahogyan ki szeretnél nézni és ez emlékeztessen és ösztönözzön arra, hogy odafigyelj, mit veszel ki a hűtőből, a szalonnát vagy a salátát.

7. Pozitívan fogalmazz!

Ne azt mondd, hogy leszokom a dohányzásról, mert ennek negatív töltete van. Helyette mondd azt, hogy egészségesebb életet fogok élni. Vagy ne azt tűzd ki célul, hogy nem lustálkodom többet, hanem aktív életet fogok élni. Hidd el, egyből be fog indulni az ötletelés a fejedben, hogyan jutsz el a célodig, ha pozitívan fogalmazol.

8. Jutalmazd magad!

Ha elértél kis részcélokat, nyugodtan jutalmazd meg magad. Persze csak arányosan.

9. Használj mobilappokat!

Ha nagyon nem megy még így sem a változtatás, drasztikusabb lépéshez is lehet folyamodni. Vannak olyan mobilapplikációk, amelyek nyomon követik az új szokásodat és amennyiben letérsz az önmagad által kijelölt útról, fizetned kell.

10. Keress coach-ot!

Igénybe vehetsz professzionális segítséget, life coach személyében, aki végig tud kísérni és folyamatosan segíteni az elérni kívánt eredményig.

Tedd meg már ma az első lépést a céljaidért és haladj bátran az új úton!

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 18.
Utas a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új elektronikus bérletét használja Budapesten, a Deák téri metrómegállóban 2017. július 18-án. A napokban elindította a BKK az online jegy- és bérletvásárlási felületet, amelyre a vásárlóknak minden nap be kell majd lépniük. Először teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, 24, 72 órás és hetijegy vásárlására lesz lehetőség.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.