Élet-Stílus

Mindenkit beelőzött az élelmes úr, aki már a leárazás előtt egy hónappal letáborozott az áruház elé

Akik láttak már tudósításokat az Egyesült Államokból, karácsony környékén, nagyjából tisztában vannak vele, hogy mi az a Black Friday, magyarul fekete péntek. Akik nem, azoknak elmeséljük, hogy alighanem ez, alighanem a fejlett, nyugati, fogyasztáson alapuló, kapitalista társadalom legőrültebb, és egyben legszégyenletesebb napja.

A Black Friday Amerika egyik legfontosabb nemzeti ünnepe, a hálaadás, vagyis november utolsó csütörtöke utáni nap. Az áruházak ekkor indítják a karácsonyi nagybevásárlás csúcsidőszakát: egy napra szóló, hihetetlen kedvezményekkel. Az élelmesek jóval nyitás előtt elkezdenek sorakozni a boltok bejáratainál, az erőszakosabbak pedig mindenkin átgázolva próbálnak hozzájutni az akciós cuccokhoz.

Egy floridai férfi úgy döntött, idén nem bízza magát a véletlenre: október 25-én, pontosan 33 nappal Black Friday előtt letáborozott egy orlandoi áruház előtt. Kevin Sutton egy helyi csatorna híradójának elmondta, hogy egy új tévét szeretne majd venni, de korai kiköltözésének természetesen egyéb okai is vannak. Egyrészt a jótékonyság, másrészt pedig a becsvágy.

Kép: Click Orlando
Kép: Click Orlando

Sutton azt mondja, több mint egy hónapos, áruházi kempingezésével arra is szeretné felhívni a figyelmet, hogy csak Közép-Floridában 13 ezer hajléktalan gyermek él. A férfi terve az, hogy enni, és inni is csak annyit fog, amennyit a járókelőktől adományként kap. A gyerekek számára közben pénzt gyűjt, amit majd egy alapítvány számlájára fog befizetni. A férfi már tavaly is ugyanígy kampányolt: akkor három tonna élelmiszerre elegendő pénzt sikerült összegyűjtenie, 15 nap alatt. Ezért döntött úgy, hogy idén sokkal többet vállal.

No meg egy másik cél, egy rekord megdöntése érdekében: tavaly két kaliforniai nő 22 napot táborozott egy üzlet bejáratánál Black Friday előtt.

Ja! Ha nagyon fúrja az oldalukat a kíváncsiság: Sutton az áruház mosdóját használhatja, nyitvatartási időben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik