Élet-Stílus

Nem spórolunk a csokinyuszin

csoki (csoki)
csoki (csoki)

Édességet még a legkisebb jövedelműek is vásárolnak. Négyből egy család kosarában biztos landol sonka.

Húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők is vásárolnak – derül ki a GfK Hungária felméréséből.

A magyar háztartások közül legtöbben (mintegy harmada) továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. Valamivel kisebb arányuk (kevesebb, mint egyötödük) vesz húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat. Ez utóbbi édességet jellemzően a fiatal, 40 évesnél nem idősebb háziasszony vezette gyerekes családok vásárolnak, míg a húsvéti ajándékcsomagok vásárlói között elsősorban az idősebb, nagyvárosi háztartások szerepelnek nagyobb súllyal. Ők vélhetően nem saját fogyasztásra szerzik be, hanem a rokonságban lévő hozzátartozóknak, unokáknak kedveskednek vele.

A húsvéti édességekre legtöbbet hipermarketben költünk, ám a hagyományos csokoládé figurák esetében a kisboltok és a diszkontok szerepe is számottevő.

Ami pedig a húsvéti sonkát illeti, a háztartások kétharmadának ünnepi asztalára pedig biztosan kerül. A húskészítményekből amúgy tavaly körülbelül ugyanannyi fogyott, mint 2011-ben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik