Élet-Stílus

Hülyének nézik a vásárlókat?

Az amerikai gyártók röhejes figyelmeztetésekkel próbálják elkerülni a mondvacsinált pereket.

Az Egyesült Államokban ma már mindennaposak a gyártói “túlfigyelmeztetések”, ami részben annak köszönhető, hogy sehol máshol nem nyernek vásárlók ennyi mondvacsinált pert, mint a tengerentúlon. Ezekben a perekben a felperes ügyvédje azzal érvel, hogy a gyártó nem figyelmeztetett kellően termékén a lehetséges veszélyekre, ezért kártérítést kell fizetnie. 1990-ben a McDonald’s is kénytelen volt milliókat kifizetni egy vásárlójának, mert az magára löttyintette a frissen vásárolt kávéját és megégette a combját.

Vannak gyártók, amelyek annyira túlzásba viszik a figyelmeztetést, hogy felirataikon a vásárlók inkább nevetnek egyet, semmint komolyan veszik. Ezekből a válogatott ostobaságokból 14. éve bajnokságot rendeznek, melynek döntője idén júniusban lesz. A végső győzelemre is esélyes lehet idén “a lenyelt tollkupak akadályozhatja a légzést!” felirat, de nagy kedvenc a “Ne egye meg a képernyőt!” felirat is, ami azokat óvta, akik egy 2,5 x 10 centis LED kijelzőt vásároltak.

2007-ben a “Vigyázat! Kerülje a halált!” vásárlófigyelmeztető diadalmaskodott, ami egy traktortípuson tűnt fel. Akkor a második helyre egy vasalóhoz mellékelt óvás került: “Ne vasaljon olyan inget, amelyet éppen visel!” További korábbi “aranyintelmek”: egy rollerhez mellékelt szövegrészlet szerint “A termék használat közben mozog!” Egy babakocsi burkolatának tárolózsebe fölé a következőt írta a gyártó: “Ne tegyen bele gyereket!”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik