Élet-Stílus

Hódít a digitális tévézés

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában februárban közel 15 ezerrel 1,46 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a HD Platform Kft., a Hello HD Kft., és a UPC DTH S.á.r.l. – február végén 2,692 millió előfizetést tartottak nyilván.

A szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – továbbra is a UPC a piacvezető, bár piaci részesedése február végén 28,9 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 24,8 százalékra csökkent. A DIGI piaci része az előző havi 26,1 százalékról 26,6 százalékra nőtt.

A második hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 54,1 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül februárban 571 ezerről 577 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 879 ezerről 888 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az év második hónapjában az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 21,3 százalékról 21,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése februárban az előző havi 32,8 százalékról 33 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent; ez az érték korábban 45,9, februárban 45,6 százalék volt.

Az NMHH jelentése az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,802 millióról közel 1,805 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,231 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 577 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése a januári 32,4 százalékról 32,2 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,8 százalékról 22,6 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,9 százalékról 17,5 százalékra nőtt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a januári 45 százalékról 45,1 százalékra nőtt, a UPC-é 22,1 százalékon, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.

A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó körülbelül 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik