Élet-Stílus

F1: Perez és a Sauber villogott a teszten

A Sauber F1 Team már kedden közel állt egy kisebbfajta szenzációhoz, amikor Sergio Perez egy hatalmas idővel az élre ugrott a tesztelés végén. Akkor kiderült, hogy a mexikói újonc levágott egy kanyart a gyorskörében, ezért törölték az eredményét.

Csütörtökön viszont végérvényesen bebizonyosodott, hogy a C30 remek versenyautó és Perez is elvégezte a házi feladatát: az újonc 1:22 perc alá került Barcelonában, akárcsak Sebastian Vettel a Red Bull-lal a nyitónapon. Perez két tesztnapja alatt majdnem 200 kört tett meg, és ha a Saubert nem hátráltatta volna a KERS hibája, még többet körözhetett volna.
“Rengeteg hasznos dolgot próbáltunk ki a szezonnyitó hétvégére. Habár egy technikai hiba miatt nem sikerült verseny-szimulációt teljesíteni, a tesztelés érdekes és pozitív eredményekkel zárult számomra. Úgy érzem, készen állok, alig várom, hogy versenyezzünk!” – értékelte a napját Sergio Perez.

Felipe Massa révén a Ferrari folytatta az adatgyűjtést. A brazil csütörtökön 132 kört rajzolt a Circuit de Catalunyára, ami pontosan két Spanyol Nagydíj távjának felel meg – mindezt problémák nélkül. A jelek szerint a Ferrarinak nincs más dolga, mint tökéletesíteni az F150 Italia aerodinamikáját; sem az edzés-, sem a versenytempóval nem lehet gondjuk a melbourne-i szezonnyitón. A Red Bull még Mark Webber “lájtos” napja után sem volt képes lecsúszni a képzeletbeli dobogóról: az ausztrál a harmadik legjobb időt jegyezte csütörtökön, megelőzve a williamses Rubens Barrichellót.

A nap három piros zászlós leállásából kettőért a veterán brazil volt okolható. Egyszer a pályán, majd a tréning vége felé a bokszutca végén állt meg alatta az FW33-as, mindkétszer látható ok nélkül. Valószínű, hogy ismét az elektronikával, pontosabban a KERS-szel lehetett gondja a Williamsnek, ami korábban Valenciában és Jerezben is több órányi teszteléstől fosztotta meg a csapatot.

Hiába a nagy fogadkozások, a Mercedes W02 továbbra sem úgy teljesít, ahogy az egy topcsapat autójától elvárható lenne. Nico Rosberg tegnap óvatosan optimistán nyilatkozott az idei esélyeiről, főleg azok után, hogy Ross Brawn elárulta: a Melbourne-ig bevetni tervezett újdonságok 50 százalékát már felszerelték a kocsira. Michael Schumacher azonban végül csak az ötödik legjobb eredményre volt képes, 1,1 másodperccel lemaradva Perez legjobb idejétől.

Perez és a Sauber remekelt Barcelonában (MTI/EPA)

Perez és a Sauber remekelt Barcelonában (MTI/EPA)

Szokásához híven nem árult el sokat az R31 valódi potenciáljáról a Renault. A francia-brit csapat – a Team Lotushoz hasonlóan – ma két kocsival körözött a katalán pályán, de a megfázása után lábadozó Nick Heidfeld csak negyven, Vitalij Petrov pedig még kevesebb, 24 kört tett meg. Hasonló volt a leosztás a Lotusnál is. Jarno Trulli kocsijában délelőtt ki kellett cserélni az előző este beszerelt váltót, később szivárgott a váltóolaj, ezért az olasz csak hat fordulóval vette ki a részét a penzumból.

Heikki Kovalainennek viszont nem akadt gondja a T128-assal, és elismerésre méltó 1:23,990 perces idővel hetedikként zárta a napot.

A Force India továbbra is a megbízhatóság fokozására fekteti a hangsúlyt. Erre utal, hogy Adrian Sutil semmi kiemelkedőt nem csinált csütörtökön, szerényen megbújt a mezőnyben, viszont 108 kört tett meg, tovább finomítva a csapat számára új KERS-t. A szerdán még Buemivel villogó Toro Rosso ezúttal sokkal visszafogottabban szerepelt. A faenzai kiscsapat már tudja, hogy az STR6 elég gyors, így Jaime Alguersuari feladatai inkább az első versenyre való felkészülésre összpontosultak. A szerelők szinte egész nap a kerékcseréket gyakorolták, a sorozatos bokszkiállásoknak tudható be, hogy a spanyol csak a tizedik legjobb időt futotta.

Jerome d’Ambrosio 96 kört tett meg a Marussia Virginnel, legjobb ideje az utolsó előtti helyre kvalifikálta a belgát. A McLaren-Mercedes tervezetten kihagyta a tesztnapot, hogy péntektől a wokingi gyárból érkező új alkatrészekkel felszerelkezve térhessenek vissza a pályára.

Forma 1-es teszt, Barcelona:
1. Sergio Perez (mexikói, Sauber, C30) 1:21.761
2. Felipe Massa (brazil, Ferrari, F150 Italia) 1:22.092
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull, RB7) 1:22.466
4. Rubens Barrichello (brazil, Williams, FW33) 1:22.637
5. Michael Schumacher (német, Mercedes, W02) 1:22.892
6. Nick Heidfeld (német, Renault, R31) 1:23.541
7. Heikki Kovalainen (finn, Team Lotus, T128) 1:23.990
8. Vitalij Petrov (orosz, Renault, R31) 1:24.233
9. Adrian Sutil (német, Force India, VJM04) 1:24.334
10. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso, STR6) 1:24.779
11. Jerome D’Ambrosio (belga, Virgin, MVR-02) 1:27.336
12. Jarno Trulli (olasz, Team Lotus, T128) 1:34.485

Ajánlott videó

Olvasói sztorik