Élet-Stílus

F1: sok a kérdés Jerez előtt

Csütörtöktől Jerezben vetik be először élesben a McLaren, Force India és a Virgin új versenygépét. Zsákbamacska a Williams végleges festése, ahogy az is, hogy a Renault kit ültet be a sérült Kubica helyére.

Csütörtökön kezdődik az F1-es tesztelés második köre Jerez de la Fronterában. A McLarennel kiegészült mezőny négy napot tölt el a dél-spanyolországi helyszínen.

A logika azt diktálja, hogy amennyiben a Lotus Renault-nak pótolnia kell Robert Kubicát (nagyon úgy fest), az istállónak minél előbb meg kell neveznie és be kell vetnie az utódját Jerezben, hogy minél felkészültebben állhasson rajthoz Bahreinben. Ha a francia gárda hivatalosan nem is nevezi meg a lengyel utódját, a beugró nagy valószínűséggel azok közül kerül ki, akik Jerezben vezethetik az R31-est.

A McLaren a bemutatószezon végére hagyta idei kocsija bemutatását. A múlt pénteken, Berlinben leleplezett MP4-26-ot először a dél-spanyolországi pályán láthatjuk teljes pompájában, Jenson Button és Lewis Hamilton először csütörtökön jut releváns adatokhoz a kocsi viselkedéséről. A felavatáson egyébként már túlesett az MP4-26: hétfőn Gary Paffett ment vele néhány kört az Idiada tesztpályán, Barcelona mellett, ahol általában utcai kocsikat tesztelnek a gyártók.

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója előrebocsátotta, hogy az első fotókon látható kocsi még messze nem a végleges verzió. Jerezbe, majd az egy héttel később barcelonai tesztelésre is folyamatosan érkeznek új alkatrészek a wokingi gyárból. A McLaren MP4-26 egyik látványos újdonsága a hűtőborítás tetején kialakított csatorna, de a kocsi orrát sem láthattuk még, a bemutatón ugyanis még a 2010-es orral jelent meg.

Jerezben az is kiderülhet, ki pótolja Kubicát (MTI/EPA)

Jerezben az is kiderülhet, ki pótolja Kubicát (MTI/EPA)

Lowe szerint a mérnökök számára az egyik legnagyobb feladat a KERS elhelyezése volt: “A hibridrendszer idén már egységet alkot a túlélőcellával. Az akkumulátorokat az üzemanyagtankba integráltuk, ezek 2009-ben még az oldaldobozban kaptak helyet. A KERS hűtőnyílása közvetlenül a fő légbeömlő mögött, a bukókeret tetején helyezkedik el” – árulta el a főmérnök.

Szintén Jerezben debütál a Virgin Racing, amely immár felvette az orosz Marussia sportkocsigyártó nevét. Nick Wirth és csapata ugyanazzal a számítógépes eljárással (CFD) tervezte a kocsit, amivel a tavalyi modellt is – remélhetőleg ezúttal megfelelő méretű benzintankkal. Timo Glock csapattársa az eddigi tartalékpilóta, a belga Jerome d’Ambrosio lesz.

Némi szerencsével a Williams bemutathatja 2011-es festését, ám valószínűbb, hogy erre csak a barcelonai, vagy a március eleji, bahreini tesztelésen kerül majd sor. Pastor Maldonado számára továbbra is a legfontosabb feladat, hogy hozzászokjon az F1-es kocsi kezelőszerveihez, illetve gyakorolja a KERS és az állítható hátsó szárny használatát.

Utolsó csapatként a Force India prezentálta 2011-es kocsiját, két nappal a jerezi tesztek előtt. A VJM04 szinte semmilyen újdonságot vonultatott fel, egyedül a fő légbeömlőnyílás érdemel figyelmet, amely a tavalyi Mercedes W01-et idézi. Az egyetlen kész kocsin Adrian Sutil és a szintén tesztpilótából előléptetett újonc, Paul di Resta osztozik majd Jerezben. Egyébként Vijay Mallya gárdája volt a legszorgalmasabb az első teszten: Sutilék három nap alatt 327 kört tettek meg a tavalyi kocsival, ami 1309 kilométernek felel meg.

Ha már itt tartunk, a Ferrari valenciai penzuma 285 kör (1142 km) volt, a képzeletbeli dobogó alsó fokán pedig Red Bull és a Williams végzett, holtversenyben 258 körrel (1033 km).

Az új kocsiját ezen a héten szintén felfedő Hispania kihagyja ezt a próbakört. Helyette a jövő hétfőn, Monzában kezdődő háromnapos Pirelli-teszten élesítik az F111-et, reklámfilmforgatás ürügyén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik