Élet-Stílus

Az olcsóbbért messzebb megyünk

Ha valamihez jóval olcsóbban hozzájuthatunk, azért megéri akár 2 órával is többet autókázni.

Az amerikaiak többsége legalábbis így van vele: egy reklámokkal foglalkozó cég, a JiWire mérte fel a közelmúltban, hogy a különböző árleszállítások, kedvezmények, kuponok mennyiben tudják rávenni a vásárlókat arra, hogy megszokott boltjaiktól, áruházaiktól távol vásároljanak. Az eredmények tanúsága szerint a többség hajlamos útra kelni, ha ezzel látványosan olcsóbban juthat hozzá valamihez.

A kutatás végeredménye összesen 3000 résztvevő válaszaiból állt össze: kiderült, hogy egy 100 dolláros, azaz közel 20 ezer forintos termék esetében a válaszadók 55%-a hajlandó 15 perccel többet utazni, ha ezért 10%-os kedvezménnyel, azaz 2 ezer forinttal olcsóbban vásárol. Egy 50%-os kedvezményért 40% akár egy órát is utazna, sőt, a 75%-os kedvezményért is sokan, mintegy 28% hajlandó bevállalni a kétórás vagy hosszabb utat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik