Élet-Stílus

Többet költünk a labirintusokban

Közel sem mindegy, milyen elrendezésű üzletbe megyünk be: a labirintusszerűekben ugyanis többet költünk.

A napokban cikk-cakkos alapterülete miatt éppen a svéd bútoráruház-óriást, az IKEA-t szedték ízekre szakértők. Szerintük a svédek ezzel az elrendezéssel annyira összezavarják vásárlóikat, hogy azok úgy érzik, egyszerűen muszáj vásárolniuk valamit. A szakértők elmondták, hogy ez a látszólag követhetetlen felépítés, amin az IKEA-vásárlóknak végig kell menniük, azt éri el, hogy a vásárlók bizonyos dolgokat azonnal megvegyenek, mert tartanak attól, hogy később már nem lesz erre lehetőségük.

A szakértők szerint az üzletek felosztása annyira átláthatatlan, hogy a vásárlók nagy többsége szinte biztos benne, hogy később már nem talál majd vissza, ezért ha valami megtetszik, azonnal be kell tennie a bevásárlókocsiba. Egy felmérés szerint az IKEA stratégiája remekül működik: egy átlagos vásárló legalább 3 órát tölt az áruházban, de vannak olyanok is, akik családi kirándulásként fogják fel a vásárlást és akár 8 órát is képesek eltölteni a bútorok között.

Míg a szakértők tudatos manipulációt sejtenek a dolog mögött, az IKEA ír és brit áruházainak vezetője visszautasította a vádakat. Szerinte kétféle vásárló jár hozzájuk: aki hétvégi kirándulásnak fogja fel az „IKEA-zást”, és aki egy speciális bevásárlólistával érkezik. Az utóbbiak gyorsan és hatékonyan szeretnének végezni, és erre az IKEA-ban is lehetőség van.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik