Élet-Stílus

Ingyen menet a csomagoknak

Csütörtökön van az Ingyenes Szállítás Napja. Az akcióban részt vevő boltok a december 16-án leadott rendeléseket saját költségükön szállítják ki.

Az USA-ban idén már harmadik alkalommal – december 17-én, vagyis pénteken – kerül megrendezésre az akció, amelynek keretében az aznap leadott online rendelésekre ingyenes kiszállítást vállalnak a kereskedők. Az idén nálunk is debütáló kezdeményezés révén december 16-án 0 órától lehet élni 24 óráig az ingyenes szállítás lehetőségével.

A hazai rendezvényt megálmodó cég vezetője Gróf Ákos, az Fn.hu-nak elmondta, az akciójukhoz 270 webshop csatlakozott, amely több, mint az első ilyen amerikai rendezvényben részt vevők száma. A dátumválasztást a hagyományos boltokban kiemelkedő forgalmú Aranyvasárnap befolyásolta, amelyet érdemes megelőzni, míg az is szempont volt, hogy a csomagok, amelyeket ezen a napon rendelnek, biztosan célba érjenek karácsony előtt. Ezen a napon is, mint minden esetben online vásárlás esetén a kereskedő köteles nyolc napon belül kicserélni a terméket, vagy visszafizetni az árát, ha a vásárló kéri.

Arra kérdésre, hogy szembetűnő, hogy a legnagyobb webáruházak (Extreme Digital, Bookline) nincsenek a csatlakozók között Gróf Ákos elmondta, hogy a legnagyobbakat is megkeresték, egy részük azonban úgy látja „túl sokba” kerülne egy ingyenes napot bevállalni, míg volt olyan kereskedő, aki szerint nem biztos, hogy ki tudná szolgálni, ha nagyon megugrik a forgalma, míg volt olyan óriás is, aki szerint méretüknél fogva nincs szükségük ilyen promócióra.
Gróf Ákos éppen azt a tényt hangsúlyozza az akció kapcsán, hogy nem volt eddig olyan összefogás még a kereskedők közt, mint az Ingyen Szállítás Napja. Jelenleg a hazai webkereskedelem 80 százalékát pár bolt bonyolítja, de van legalább 2500 webshop rajtuk kívül is – mondta. Az akcióhoz való csatlakozást viszont regisztrációhoz kötötték, amely szeptemberben ingyenes volt, majd decemberben 15 ezer forint, annak érdekében, hogy kiszűrjék azokat a „boltokat”, amelyek egy kis reklámot akarnak maguknak, de nem éppen megbízhatóak.

Nem újdonság

A nagy befolyással bíró webkereskedők egyébként is szeretnének ráerősíteni a hagyományosan forgalmas napjaikra. Így, a világ legnagyobb aukciós szájtja az eBay például létrehozta a saját napját, amely december 13-án volt Green Monday néven. Magyarázatuk – és forgalmi megfigyeléseik – szerint az emberek többsége ilyenkor kap észbe, hogy meg kéne rendelni az ajándékot ahhoz, hogy az biztosan meg is érkezzen.

A hazai nap sikerét megjósolni persze nehéz, de az mindenképpen örömteli, hogy már most több bolt vesz majd benne részt, mint az első amerikai hasonló rendezvényen. Ott a regisztrált boltok száma első évben 250 volt, míg nálunk közel 300. Igaz, Amerikában a harmadik alkalomra, jelenleg a számuk már meghaladja az 1400-at. Kétkedők ott is akadtak az elején, az Amazon.com sem csatlakozott rögtön.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik