Élet-Stílus

Mezreklámért rekordösszeget kap a Barca

Egy nonprofit katari alapítvány öt évre 150 millió eurót fizet azért, hogy logója a következő szezontól felkerüljön a katalán sztárcsapat mezére.

A Barcelona idényenként 30 milliót kap attól az alapítványtól, amelynek székhelye a 2022-es világbajnokságnak otthon adó ázsiai országban található. Ráadásul a jelenlegi szezonra még 15 milliós átutalás érkezik, amely sikerek esetén további öttel bővülhet, így a 170 milliós kontraktus minden idők legnagyobb mezszponzori támogatásának számít.

Az eddigi rekordszerződés a Manchester United és a Liverpool nevéhez fűződik, amely évi 23,6 millió eurót kap a mezreklámért AON-tól, illetve a Standard Charteredtől. A Real Madrid számlájára pedig idényenként 23 millió érkezik a bwin internetes fogadóirodától.

A 111 éves Barcelona történetében ez az első eset, hogy az egylet pénzt kap mezreklámért, ugyanis az ENSZ Gyermekalapja – amelynek logója 2006 óta díszeleg a trikón – nem fizet érte. Sőt, a Barca támogatja évi 1,5 millió euróval az UNICEF-et.

A Barcelona a hírek szerint keresi annak a lehetőségét, hogy a két reklámot „összekombinálja”, ám ha ez nem sikerül, akkor az UNICEF felirata lesz az uralkodó.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik