Élet-Stílus

Sztárcsemeték gardróbtitkai

A gyerek mindig az első, s a szülőnek nagy öröm a divatosan öltöztetett kisember látványa. De mit és mennyiért aggatnak gyermekeikre a híres szülők?

A divatérzékenység, mint olyan napjainkban előre tolódott. Pontosabban egyre fiatalabb korosztályt szív magába ez a társadalmilag megfigyelhető jelenség. A divatcégek pedig kiterjesztették termékeiket a kamaszodó generációra is, utánuk pedig a legfogékonyabbakat vették célba, a kisgyermekes szülőket.
Cikkünk első részében a neves márkák gyerekeknek kínált lehetőségeit és divatját tesszük nagyító alá.
Doktor Colin Gill, angol pszichológus szerint aggodalomra ad okot, hogy mára a tízévesek is szoronganak a súlyuk és a kinézetük miatt. Ezt felgyorsult gazdaságunk és életvitelünk hatásának tartja: “Még soha ezelőtt, a recesszió közepén nem volt ilyen viszonylagosan nagy készpénzforgalom és ennyire időszegény társadalom“.
De ne mélyedjünk túlságosan bele a divat szociálpszichológiai hátterébe és lélektani hatásaiba! Inkább vegyük sorra, mivel és legfőképp miben diktálják a divatot a legnagyobbak?

Stella McCartney, aki maga is négyszeres anyuka, tudja, mitől döglik a légy!
12 éves korig tervez ruhákat, a környezetbarát textíliákat preferálja, és saját elmondása szerint kényelmes és hordható ruhadarabokat szeretne készíteni a kicsiknek. A gyermekkollekcióiban mégis nagy hangsúlyt kapott az egyediség, a felismerhető stílus és az igencsak felnőttes megjelenés. Stellánál egy kabátka például 105 fontba (35 ezer forintba) és egy leggings 45 fontba (15 ezer forintba) kerül.

A Gucci divatház nem kisebb sztárt, mint Jennifer Lopezt és gyermekeit kérte fel reklámarcnak. A divatház javarészt napszemüvegeket, cipőket és komplett öltözékeket készít gyermekek részére. J.Lo. egy homokos tengerparton pózol két utódjával a Gucci-cuccokban: „Ez volt az első alkalom, hogy a gyerekeimmel dolgoztam. Különleges élmény volt” – nyilatkozta anno a 41 éves híresség. „Csináltam egy képsorozatot velük, amikor háromhetesek voltak, de most két és fél évesek, és így teljesen más” – tette hozzá Lopez. Az énekesnő elárulta ikrei öltözködési szokásait is, amiből nem az derült ki, hogy csak Gucciba járnak-kelnek, hanem önálló ruhaválasztásaikról mesélt. „Emme egyedül választja ki a ruháját, és imád a hercegnős ruhájában aludni. Maxot borzasztóan nehéz öltöztetni. Legszívesebben ruha nélkül szaladgál a házban” – árulta el a színésznő a fotózás kapcsán.
A Gucci 0-2 éves és a 2-8 éves korig gyártott ruhácskák igen magas áron mozognak, mondhatni viszik a prímet! Példa kedvéért egy cipő 230 dollár (49 ezer forint), egy pelenkatartó táska pedig átlagosan 800 dollár (170 ezer forint) körül mozog!


Az angol Burberry nagyon népszerű felnőttkollekcióival is, de ők legalább nem törekedtek a kis felnőttek gyártására. Ruháik valóban kicsiknek készültek, és a kockás, színes kis darabok megőrizték ártatlanságukat az agresszíven nyomuló trendmániától. Újszülött kortól gyártanak 12 éves korig. Ha valaki mégis elcsábul egy picit a legutolsó divathullámmal, akkor a babaszekcióban megtalálhat egy-két trench coat darabot is. Náluk a kiskabák ruházata megközelítőleg 160 fonttól egészen 500 fontig terjed (53 ezer forinttól 163 ezer forintig). A fiúcipők 80 font (26 ezer forint) körül mozognak, a lánytáskák pedig 130 és 475 font (42 ezer és 154 ezer forint) között kaphatók.


És egy kis francia elegancia Christian Dior módra!
Nem lehet elég korán kezdeni, ennek okán a Dior divatcég a babaruháktól sem spórolta el az alapanyagokat. Igazi csipke, szőrme, kiváló minőségű bőr jellemzi a kicsik ruhatárát. Az idén 105. évfordulóját ünneplő divatház mára jó néhány lábon áll és elmondható, hogy a divat szinte minden szegmensében képviselteti magát.
Kisbabáknak készült szőrmekabátka 320 font (104 ezer forint), egy fiú tornacipő 90 font (29 ezer forint). A nagyobbaknak 315 fontért (102 ezer forintért) vehetünk egy matróz stílusú ruhát, esetleg 215 fontért (70 ezer forintért) divatos fekete-fehér hótaposót. Nem kétséges, a név kötelez az ár tekintetében is!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik