Élet-Stílus

Jön a jövő újságja

Karácsony táján „jelenik” meg először az első, kifejezetten iPadra írt „sajtótermék” a The Daily. A kiadók szerint a nyomtatott újságok utáni világ első hírnöke.

Táblagépre tervezett digitális újság elindítását tervezi Rupert Murdoch médiamágnás. Az „újság” egyáltalán nem lesz elérhető weben keresztül, sem nyomdai formátumban, kizárólag az iPad, The Daily applikációján keresztül. Minden egyes szám 0,99 dollárért. (Az újságra átvivő linktől, mint hivatkozástól így el is kell tekintsünk.)

A hírek szerint új projektjére mintegy 30 millió dollárt költött a médiamogul, és az új ”újság” javarészt színes szagos videó és képtartalmának egyediségére számít. A The Daily nem is átvett tartalmakból kíván élni, 100 fős stáb szolgálja majd ki.

Egy nyomós érv a hagyományos újság mellett:

Ugyanakkor a “célszerszám” egyelőre egyértelműen a szórakozást szolgálja, alig 13 százaléka a tulajdonosainak használja üzleti célból. Leginkább hírolvasásra, barangolásra, és levelezésre vesszük kézbe, érdekes azonban, hogy az iPad egyelőre nem terepe a közösségi hálózati jelenlétnek: inkább a saját médiafogyasztást szolgálja, mint az aktív kommunikációt.

Életképes ötlet?!

Murdochék abban reménykedhetnek, hogy az a fajta gondolkodás, miszerint az interneten minden ingyenes/vagy annak kellene lennie, az iPad esetében nem igaz, mivel az, eleve egy vásárlásösztönző környezet (az applikációk többségéért pénzt kérnek) része.
Rupert Murdoch és az Apple úgy kombinál mindezt számszerűsítve, hogy a The Daily 500 ezer előfizetővel az első fél évében már kifizetődő lenne. Mindez annyiban elég optimista megközelítésnek tűnik, mert ehhez a jelenlegi összes táblagép-tulajdonos 5 százalékának elő kéne fizetnie rá – írja a The New York Times média rovata.

Olvasói sztorik