Élet-Stílus

5000 forintért már lecseréljük a biztosítónkat

Szombaton hirdetnek kötelezős tarifát az autósoknak a biztosítók. A négymillió ügyfél kegyéért versenybe szálló tizennégy szereplő különböző stratégát folytat.

Az idei kampányban várhatóan a tavalyihoz hasonló számú autós köt új kötelező biztosítási szerződést – ad előrejelzést Lantos Lóránt, a kotelezo.hu internetes szakértői portál vezetője. – A kötési kedvet az idén két tényező erősíti majd: egyrészt az újonnan belépő, illetve visszatérő biztosítók által generált árverseny, másrészt a köbcenti helyett kilowatt alapon bevezetendő kategorizálás. Ez utóbbi ugyanis az autósok negyedét sorolja a korábbitól eltérő kategóriába.

Az átkötések legfontosabb oka az árazás. Az ügyfelek 80 százaléka ugyan teljesen elégedett biztosítójával, azonban, ha a kalkuláció során akár csak 5000 forintot is spórolhat, már 43 százalék váltana biztosítót – derül ki az AEGONdirekt.hu az idei kampányidőszakot megelőző friss felméréséből. 10 000 forintos spórolási lehetőségnél pedig már 98 százalék veszi fontolóra a cserét – írja az elemzés.

Árversenyzők

Végül melyik szereplő lesz az idei kampány győztese nem borítékolható, de az egyes szereplők várható stratégiáit talán érdemes elemezgetni.

A jelenlegi piacvezető Allianznak nem látszik más választása, ha tartani akarja piacvezető pozícióját, mint tavalyi stratégiájának követése: az új belépők számára várhatóan ismét igen nyomott díjakat hirdet meg – jelentős kampánykedvezményt alkalmazva. Ugyanakkor az új kötéseinek „ára volt”, hogy mintegy felét a régi, magasabb díjas ügyfelei közül szerezte, vagyis jelentősen csökkent a díjállománya.

Sokat várnak a szakértők az versenyző Astratól is, amely a legegyszerűbben így nyerheti meg az ügyfelek bizalmát. A harmadik biztosító, amelyiknek mindenképpen ügyfélbázist kell építenie, a tavalyi kampányból kizárt, idén visszatérő Wabard, amely kötési lehetőség híján az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette. A Genertel is mint az első direktbiztosító várhatóan folytatja offenzív árpolitikáját.

Nem minden áron

Nem szál be várhatóan a nagyok közül az árversenybe a Generali, amelynek a tavalyi évben már sikerült bizonyos szegmensekben online is versenyképesnek bizonyuló tarifákkal előállnia, amivel megakasztotta ügyfeleinek elvándorlását és pluszban tudta zárni a kampányt.

A Köbe várhatóan szintén nem dömpingdíjjal fog operálni, hiszen megfelelő üzemmérettel rendelkezik, ám a tavalyi nettó elvándorlás miatt az idén kénytelen lehet alacsonyabb díjakkal operálni. Az Uniqa több év szürkeségét követően igen sikeresen szerepelt a tavalyi kampány során, kérdés, hogy az új ügyfelek alacsonyabb díj mellett megszerzett tömege miatti növekvő kárhányad az idén is lehetővé teszi-e számára a további nyomulást. A K&H szintén nyertes volt a tavalyi évben, a banki háttérrel is rendelkező biztosítók térnyerését az idén is erősítheti e biztosító szereplése.
Az Aegon, az előző évek tapasztalata alapján inkább a konszolidációra, ügyfélállományának megszilárdítására fókuszál. Az Union a korábbi évekhez hasonlóan várhatóan az idén sem kíván az árverseny aktív szereplője lenni, és a kötelező területén – egyedi módon – vélhetően folytatja az alkuszokat megkerülni próbáló stratégáját az Union24 tarifa megtartásával.

A Groupama-Garancia, az MKB, a Posta, illetve a Signal okozhatnak ugyan meglepetést, de az eddigi szereplésük alapján szintén nem látszik jele annak, hogy a kgfb területén komoly áttörést próbálnának elérni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik