Élet-Stílus

Koreai GP: Alonso nyert, a riválisok kiestek

Az első Koreai Nagydíj az elmúlt évek egyik legkaotikusabb futama lett: számtalan halasztás, biztonsági autós szakasz és a világbajnoki küzdelem teljes átrendeződése miatt fogunk rá emlékezni.

Az előrejelzéseknek megfelelően eső fogadta vasárnap a Forma-1-es mezőnyt Jongamban. A csapadék miatt előbb 10 percet halasztották a startot, majd a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy álló rajt helyett a biztonsági autó mögül indítják a futamot. A pálya azonban versenyzésre alkalmatlan volt, ezért három kör után piros zászlóval megszakították a futamot. Annak ellenére, hogy az elmúlt években többször is volt ennél nagyobb eső a versenyeken, Fernando Alonso a csapatrádión azt mondta, hogy sosem vezetett még ilyen rossz körülmények között, Jenson Button pedig azt panaszolta, hogy a víztől még az első kerekeit sem látja.

A később a safety car mögött újraindított verseny 16 körig folyt az ezüst Mercedes mögött, mire végre elkezdődött a valódi verseny. Az élmezőnyben három csata is azonnal lezajlott: Nico Rosberg megelőzte a Lewis Hamiltont, míg Jenson Button előbb Felipe Massát támadta, majd neki kellett védekeznie Michael Schumacherrel szemben, aki már a célegyenes végén Robert Kubica elé került. Alig telt el két kör, amikor a világbajnoki éllovas Webber megcsúszott, a betonfalnak csapódott, majd a pályára visszacsúszva Rosberg elé keveredett, és ütköztek. Mindkettejük számára véget ért a verseny, és természetesen a biztonsági autót megint beküldték.

Koreai GP: Alonso nyert, a riválisok kiestek 1

A safety car a 23. körre állt ki újra. A Mercedes hétszeres bajnok veteránja pár körrel később újra támadta Buttont és sikerrel el is vette az 5. helyet a címvédőtől. Hülkenberg Kubicát előzte meg. A 32. körben újra bejött a biztonsági autó, miután Sebastien Buemi Timo Glockkal ütközött. A safety car alatt az élmezőny nagy része azonnal a bokszba ment átmeneti esőgumikért, Vettel és Alonso már túlment a bejáraton, ők csak egy körrel később tudtak kiállni. A Red Bull-os visszatért a vezető helyre, Alonso azonban csak a 3. pozícióba, Lewis Hamilton mögé tudott beállni, miután a szerelők bakiztak a kerékcseréje alatt.

A futam a 35. körben folytatódhatott megint szabadon, amit Hamilton korábban nyert, azt el is vesztette, hiszen Alonso és kis híján Massa is megelőzte, miután az első kanyarban kicsúszott a bukótérbe. Vitalij Petrov a 41. körben a célegyenes-ráfordítóban vágódott a gumifalba, a Renault csúnyán összetört – könnyen lehet, hogy az orosz ezzel a hibával “tépte össze” a 2011-es szerződését.

A 46. körben újabb fordulatot vett a bajnoki küzdelem, amikor a vezető Vettel motorja elfüstölt, a két rivális, Alonso és Hamilton is előrébb lépett. A következő körben szállt ki Adrian Sutil, aki a mezőny sűrűjében végig csatázott, oda-vissza előzgetett, megdolgozott a pénzéért, de végül Kamui Kobayashival összeakadt és a bukótérben állt meg. Az utolsó két-három körre megérkezett az alkony, de Alonsót és Hamiltont ez már nem zavarta meg, biztonsággal bevitték az autót a célba. A harmadik helyen Massa ért be az egyébként szokatlan hosszúságú, 2 óra 48 perces verseny végén.

A dobogósok mögött Michael Schumacher idei legjobb, barcelonai eredményét ismételte a 4. pozícióval, utána Robert Kubica, Liuzzi, Barrichello, Kobayashi, Heidfeld és Nico Hülkenberg ért be.

Koreai GP: Alonso nyert, a riválisok kiestek 1

A Koreai Nagydíj eredménye alaposan felforgatta a bajnoki küzdelmet: Jenson Button címvédési esélyei végleg elszálltak, 206 pontjával Vettel is szinte behozhatatlan hátrányba került, Webber a második helyre csúszott vissza (220 pont). A nagy nyertes Hamilton, aki 210 ponttal a 3. helyre kapaszkodott és természetesen Alonso, aki a győzelemmel átvette a vezetést (231 pont). A konstruktőri versenyben a McLaren és a Ferrari is közelebb került a Red Bullhoz.

Dél-koreai Nagydíj (55 kör/309,155 km):

1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 2:48:20,810 ó (átlagsebesség: 110,185 km/ó)
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 14,999 mp hátrány
3. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 30,868 mp h.
4. Michael Schumacher (német, Mercedes) 39,688 mp h.
5. Robert Kubica (lengyel, Renault) 47,734 mp h.
6. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 53,571 mp h.
7. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 1:09,257 p h.
8. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 1:17,889 p h.
9. Nick Heidfeld (német, Sauber) 1:20,107 mp h.
10. Nico Hülkenberg (német, Williams) 1:20,851 mp h.
11. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1:24,146 mp h.
12. Jenson Button (brit, McLaren) 1:29,939 mp h.
13. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) 1 kör h.
14. Bruno Senna (brazil, Hispania) 2 kör h.
15. Jamamoto Szakon (japán, Hispania) 2 kör h.

A világbajnoki pontverseny állása (még 2 van hátra)

Pilóták:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 231 pont
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 220
3. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 210
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 206
5. Jenson Button (brit, McLaren) 189
6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 143
7. Robert Kubica (lengyel, Renault) 124
8. Nico Rosberg (német, Mercedes) 122
9. Michael Schumacher (német, Mercedes) 66
10. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 47

Csapatok:
1. Red Bull 426
2. McLaren 399
3. Ferrari 374
4. Mercedes 188
5. Renault 143
6. Force India 68
7. Williams 65
8. Sauber 43
9. Toro Rosso 11

A következő verseny: Brazil Nagydíj, Sao Paulo, november 7.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik