Élet-Stílus

Nem ér egy szemüveget a 3D-s TV

A közvetlen tapasztalatszerzést követően csökkent a nézők lelkesedése a 3D-s tévék iránt. Legtöbben a speciális szemüvegre panaszkodtak.

A Nielsen Co. felméréseáltal felmérése megállapítja, hogy „nagy érdeklődés övezi a 3D televíziózást, de még sok akadályt kell leküzdeni a technológia sikerre viteléhez”. A magas ár mellett a technológia terjedésének legnagyobb akadályát az élvezetéhez szükséges speciális szemüvegek viselésének szükségessége jelenti.

A megkérdezettek 57 százaléka nevezte meg a szemüveget a készülék vásárlása ellen hozott döntés okaként. Tízből kilencen gondolták úgy, hogy a szemüveg viselése akadályozza egyéb tevékenységek végzésében. A tanulmány szerint a 3D televízió technológia széleskörű elterjedésére nem kerülhet sor szemüveget nem igénylő készülékek kifejlesztése nélkül.

Miután közvetlen tapasztalatot szereztek, megismerkedtek a technológia alkalmazásáról, csökkent az elkövetkező egy éven belül 3D tévékészüléket vásárolni szándékozók aránya a felmérésben részt vevők körében.
A vásárlást elutasító döntés indokaként nagy számban hozták fel a megkérdezettek azt a véleményt is, hogy nincs még annyi megtekinthető tartalom, ami indokolhatná a befektetést. A megkérdezettek több mint háromnegyede szerint a 3D technológia sokkal inkább bizonyos speciális tartalmak, például sportközvetítések vagy filmek élvezetére alkalmas, mint az átlagos tévézéshez.

A számítógépes játékot játszók körében tízből heten tanúsítottak érdeklődést háromdimenziós játék lehetősége iránt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik