Élet-Stílus

Mennyit költenek a nagy cégek a Google-on?

A Google bár hangos szószólója az információszabadságnak, bevételeinek részleteit hadititokként kezeli. Nem is nagyon szokott kiszivárogni ilyen jellegű információ, most mégis némi betekintést kaphatunk egy dokumentumnak köszönhetően.

Az AdvertisingAge birtokában lévő lista a Google legnagyobb hirdetőit sorolja fel 2010 júniusában. Nem meglepő módon milliárdos forgalmú cégek vezetnek, mint az AT&T, az Amazon 5,85 millió dolláros kiadással, vagy az Expedia, a nyugati félteke legnagyobb online utazási portálja 5,95 millióval. Az AT&T 8,08 millió dolláros költésének érdekessége, hogy a hatalmas összeget, amelyet a Google-on költött, éppen a Google egyik legnagyobb konkurense, az Apple új iPhone-jának bevezetése kapcsán tette.

Maga az Apple is relatíve nagy vásárlónak számít a Google-on, hiszen alig egy hónap leforgása alatt 1 millió dollárnál többet hagy a keresőcég hirdetési hálózatán. A lista szerint 47 olyan vállalat van, amely többet költ havi 1 milliónál.

Meglepetése valamelyest a listának, hogy nincs egyértelműen domináns hirdető. A Google keresőjéből származó bevételek a hirdetési struktúrából fakadóan számtalan helyről származnak, így a top10 hirdető a bevételek mindössze 5 százalékát termeli, a legnagyobb hirdető az AT&T mindössze az 1 százalékát.

A költéseket nagyban befolyásolja a szükséges kommunikációs stratégia is. A hirdetők közt az élmezőnybe tornázta fel magát a nyáron a BP olajtársaság, amely általában havi 57 ezer dollárt költ el keresőoldali hirdetésre. A Mexikói-öbölben történt katasztrófa nyomán most viszont gyakorlatilag „felvásárolták” a találati lista első helyezéseit az ’olaj’, a ’terjedés’, a ’szivárgás’ keresésekre. Mindezt potom 3,59 millió dollárért, egy hónapra. (Kritikusok szerint inkább az olajfolt eltüntetésére kellett volna mindezt költeniük).

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik