Élet-Stílus

Közösségi portálok felé nyit az Apple

Elsősorban a zenekedvelőknek szólnak az Apple őszi termékfrissítései, amelyek között érintőképernyős iPod nano, és a Twitter, valamint a Facebook mintájára készülő Ping közösségi portál szerepel.

Steve Jobs, az Apple elnök-vezérigazgatója az iPodokat érintő változásokkal kezdte szokásos őszi termékbemutatóját. Újdonság, hogy a népszerű zenelejátszó-család legkisebb tagja, az iPod shuffle visszakapta a korábban megszokott formavilágát és az iPodokra jellemző, klasszikussá vált kezelői felületét, azaz a gombokkal kombinált tekerőtárcsát.

A sorozat következő darabja, az iPod nano egyebek mellett a hagyományos vezérlését veszítette el, és egy csaknem 4×4 centiméteres lapkává alakult, amelyet a 2,5 centiméter átmérőjű, 240×240 pixeles érintőképernyővel lehet kezelni. A lejátszóból kikerült a kamera és a videólejátszási lehetőség, viszont megmaradt az FM-rádió és a futóknak szánt virtuális személyi edző, amely egy cipőtalpba illeszthető jeladóból, valamint a készülékhez csatlakoztatható vevőegységből áll.

Az iPod touch az iPohne-hoz hasonlóan netes videotelefonálási lehetőséggel bővült, miközben az Apple-telefonok használói szeptember közepétől érhetik el az iOS operációs rendszer 4.1-es változatát.

Lényegesen kisebb lett az Apple TV multimédialejátszó is, amelyhez már nem kell számítógép az iTunes online áruházban elérhető filmek és sorozatok letöltéséhez.

A Twitter és a Facebook sikerén felbuzdulva az Apple egy saját közösségi oldal elindítását jelentette be. Az elsősorban a zenekedvelőknek szóló Ping szintén az iTunes áruházon keresztül lesz elérhető, a közösség tagjai egyebek mellett egymás zenehallgatási szokásait követhetik nyomon.

Az Apple ezzel a szolgáltatással mintegy 160 millió az iTunes-használót kíván megszólítani, akik a vállalat reményei szerint nem csupán válogatnak, de többet vásárolnak az elektronikus áruház 12 milliónál is több tételből álló kínálatából.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik